خبرگزاری کار ایران

در نشست تعاونگران با معاون تعاون وزارت کار مطرح شد؛

کارسازی ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش تعاون/لزوم رفع موانع مشکلات تعاونی های مسکن تا پایان ۶ ماهه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۶۷۸

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد که تعداد واحدهای تعاونی مسکن مهر استان البرز که پیشرفت بالای ۸۰درصد دارد تا پایان شش ماه اول سال ۱۴۰۱ به پایان برسد و بقیه موارد نیز در قالب نهضت ملی مسکن تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، مهدی مسکنی معاون امورتعاون وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در سفر به البرز که از عصر تا شامگاه پنجشنبه انجام شد در جلسه ای که با جمعی از تعاون گران استان برگزار شد پس از شنیدن مشکلات و دغدغه حاضران در جلسه در ارتباط با تعاونی های مراکز نوآوری، اظهار داشت: سیاست وزارتخانه این است که تعاونی مراکز نوآوری در ادارات کل شکل بگیرد. بدین ترتیب راه برای اعضای تعاونی به سمت ادارات و حتی وزارتخانه به عنوان پایگاه مردمی باز می شود.

  مسکنی گفت: تعاون یعنی واگذاری اموال ملت به دست ملت در حالیکه پیش از این، بزرگترین انحراف در سهام عدالت اتفاق افتاده است.

معاون تعاون وزارت کار تصریح کرد: طی ۸ ماه اخیر و در دولت سیزدهم بالغ بر ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش تعاون کارسازی شده است که از این مبلغ ۲هزار میلیارد تومان خط تولید در بانک توسعه تعاون برقرار است و اسفند ماه گذشته اعتبار هزار و ۳۰۰میلیارد تومان نیز در مشاغل خانگی و روستایی، دریافت شده است.

تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل و مشکلات تعاونی های البرز

عبدالله دارایی، سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در این نشست، اظهار کرد: استان البرز با وسعت کم و تراکم بالا، حدود ۳میلیون نفر جمعیت دارد. البرز ۷ شهرستان دارد که اغلب آنها دارای شهرکهای صنعتی بسیار متعدد است. حدود ۳هزار ۶۰۰ محیط صنعتی و کارخانه در استان البرز مشغول فعالیت است که نشان از اهمیت و مسایل راهبردی استان دارد.

دارایی تصریح کرد: تعاونگران حاضر در جلسه سالهاست خدمات تعاونی به مردم البرز ارائه می کنند اما این تعاونی ها با مشکلاتی روبرو هستند و این نشست با این هدف برگزار شد که هریک از تعاونگران دغدغه های خود را مطرح کنند.

وی گفت: استان البرز با توجه به پروژه های متعدد مسکن مهر به عنوان یکی از کانون های حضور مساکن مهر در کشور مطرح است و این تمرکز، مشکلاتی را هم به همراه دارد و عدم تکمیل پروژه ها و مشکلات خطوط اعتباری و مسائل مجامع تعاونی و ... باعث دغدغه مندی تعاونگران استان البرز شده است.

وی با اشاره به روابط خوب اتاق با اداره کل، اظهار داشت: به دلیل رفع مشکلات تعاونی ها، تصمیم بر تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل و مشکلات تعاونی ها گرفته شده لذا با برنامه ریزی دقیق این کمیته می توان به خدمات‌دهی بیشتر به تعاونی و مردم امیدوار بود.

این مدیر استانی گفت: بهترین حوزه سپردن کار مردم به خود مردم در حوزه تعاونی ها خواهد بود و این تعاونی ها می تواند به فراوانی ماموریت و برنامه های جدید، تعریف کند.

تعاونگران، فعالان حوزه جهاد اقتصادی ما هستند

مهدی مسکنی در ادامه سفر به البرز در ارتباط با رفع بحران تعاونی های مسکن مهر به خبرنگار ایلنا گفت: سومین جلسه پیگیری رفع مشکلات تعاونی ها طی دو ماه گذشته در استان البرز به صورت میدانی انجام شد لذا هدف گذاری برای تعدادی از تعاونی ها صورت گرفت.‌ 

وی گفت: همچنین در جمع تعاونی ها بودیم و این فعالان حوزه جهاد اقتصادی ما هستند که متاسفانه با مشکلاتی روبرو شدند لذا باید این مسایل در حوزه های مختلف پیگیری شود.

مسکنی افزود: در راستای سیاست‌گذاری مرکزی و در ارتباطات و تفاهم نامه هایی که منعقد می شود و هرآنچه که می توان در رفع موانع و اعتبار تعاونی ها گام برداریم، تلاش خواهیم کرد.

معاون امور تعاون وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در راستای هدف گذاری دولت و اقدامات انجام شده برای حل مشکلات تعاونی های مسکن مهر از شهر جدید هشتگرد بازدید شد.

مسکنی اضافه کرد: تعاونی هایی که بالای ۸۰درصد از مشکلاتشان باقی مانده در وزارت پیگیری خواهد شد. تعاونی های دیگر با مشکلات زیر ۸۰درصد با توافق وزیر قرار است راهکار درست ارائه شود.‌ وعده می دهیم که تا پایان شش ماه اول سال ۱۴۰۱ تعداد تعاونی با  پیشرفت بالای ۸۰درصد به پایان برسد و بقیه موارد نیز در قالب نهضت ملی مسکن به اتمام برسد.

لزوم مانع زدایی پروژه های مسکن مهر 

وی در ارتباط با بازدید از پروژه های مساکن مهر البرز به ایلنا گفت: یکی از بخش های عمده تعاون، ‌تعاون مسکن است و در بازدید از شهرجدید هشتگرد، حدود ۵هزار واحد از طریق تعاونی در سنوات گذشته ساخت و ساز شده که هزار و ۵۰۰ واحد دارای مشکل است.

وی افزود: برخی از این تعاونی ها بیش از ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و خدماتی مانند گاز و محوطه سازی، مانع بهره برداری آنها شده لذا سعی می شود در جلسات و هم افزایی بتوانیم مراحل تکمیلی را انجام داده و شرایط را برای سکونت هموطنان در ایام تابستان فراهم کنیم.

مسکنی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده،‌ هزار واحد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبق برنامه ریزی انجام شده تا نیمه سال تکمیل می شود اما برخی از این موارد مشکلات قضایی دارند که باید با حکم قضایی حل و فصل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز