خبرگزاری کار ایران

در سال جدید؛

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی دامغان به بررسی مشکلات خبرنگاران اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۸۵۲

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی دامغان در سال 1401 به بررسی مشکلات خبرنگاران و تلاش در راستای حل این قشر اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از سمنان، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان و رئیس شورای فرهنگ عمومی امروز 30 فروردین ماه گفت: از خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار می رود امیدآفرینی را در سطح شهرستان گسترش دهند.

وی ضمن تاکید بر شفافیت در دستگاه های دولتی ادامه داد: شفاف سازی به معنی ریختن آبروی مسئول مربوطه نیست و خبرنگاران تلاش کنند اخبار مستند و مستدل را منتشر کنند.

رستمیان با اشاره به ضرورت تعامل دو سویه مدیران و خبرنگارن بیان کرد: خبرنگاران سعی کنند از دوقطبی سازی در شهرستان جلوگیری کنند.

در ادامه مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان دستگاه حاکمیتی بخشنامه ها و قوانینی در حمایت از حقوق صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه دارد.

وی افزود: اینکه خبرنگاران مشکل پوشش بیمه ای یا مسکن دارند سیاست های کلان کشوری است که به تناسب هر قشری دستگاه مربوطه دستورالعمل هایی دارد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در این جلسه نمی توان شرایط کلی برخی از مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه را تغییر داد.

بندرآبادی ادامه داد: خواسته خبرنگاران مبنی بر دسترسی آزاد به اطلاعات و اعتبارات در دستگاه های اجرایی نیاز به بازنگری و تجدیدنظر دارد و مطالبه بحقی است.

وی ضمن پذیرش عدم مصاحبه یا گفتگوی برخی از مدیران ادارات شهرستان با اصحاب رسانه یادآور شد: این مورد قابل پذیرش است و در اولین جلسه شورای اداری به تمامی مدیران ادارات تذکر می دهیم که بدون هیچ بهانه ای با خبرنگاران تعامل و پاسخگوی پرسش های شان باشند.

مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر دامغان گفت: رسالت خبرنگاری ایجاب می‌کند که حقایق جامعه بر اساس واقعیت ها نگاشته شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید در بیان مطالب آزاد باشند و تهدید و شکایت دستگاه‌ها علیه خبرنگاران را نمی‌پسندم.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: سعه صدر به عنوان تاکید دین مبین اسلام لازمه مدیریت است و باید ویژگی بارز مدیران باشد.

به گزارش ایلنا، در همین نشست با تدابیر مسئولان ارشد شهرستان برای برخی از مشکلات خبرنگاران تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز