خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

بیش از ۲۲ هزار مجرم توسط پلیس قزوین دستگیر شدند/ سرقت در صدر جرایم استان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۷۸۶

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در سال جاری جرایم خشن و مهم در استان کنترل شده و افزایش نیافته و در مجموع ۲۲ هزار و ۱۸۸ نفر در زمینه‌های مختلف از جمله سرقت، شرارت، قاچاق دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار علی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه گذشته در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: شعار نوروزی نیروی انتظامی "پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری" است و برای رسیدن به پلیس تراز هوشمند سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و برنامه‌ها در این راستا انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: پلیس هوشمند و قانونمداری برگرفته از فرمایشات رهبری است و اساس امنیت و توسعه بوده و دستورات ویژه برای عملی کردن پلیس هوشمند به معاونت‌های مختلف ارائه شده است.

وی بیان کرد: در فرماندهی انتظامی استان برای پیشبرد ماموریت‌ها، تامین امنیت و آرامش در جامعه به جلب افکار عمومی نیاز داریم، باید توجه داشت که اقدامات پلیس مقطعی نبوده و با توجه به شرایط همیشه فعالیت و ماموریت دارد.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین افزود: تعامل پلیس با مردم، توسعه بسترهای مشارکت عمومی در تولید امنیت، توسعه آموزش‌های همگانی، اطلاع رسانی، هشدار به آسیب‌ها و تهدیدها از جمله مواردی است که توسط پلیس در حال اجرا است.

قزوین امن‌ترین استان ایران است

وی عنوان کرد: در استان با تلاش‌های صورت گرفته در امنیت از نظر فراوانی استان سی و سوم بوده و امن‌ترین استان هستیم.

ابراهیمی اظهار کرد: از نظر سرقت، استان بیست و چهارم هستیم و در سال جاری سرقت خرد ۱۷ درصد افزایش داشته‌ایم، البته اقدامات خوبی صورت گرفته و در نتیجه ۷ هزار و ۹۴۰ سارق دستگیر شده و ۷۵ باند سرقت و ۴۶۰ نفر سارق حرفه‌ای و بیش از ۹۰۰ فقره انواع سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: ۶۲۲ فقره فقدان داشتیم که ۴۹۹ فقره منجر به کشف شده و سایر موارد هم در حال پیگیری است، البته در استان هیچ مورد مهم در آدم ربایی و گروگان‌گیری نداشتیم و فقط یک مورد آدم ربایی اعلام شده بود که با پیگیری صورت گرفته کشف شد و درواقع آدم ربایی نبود.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: بیش از هزار و ۸۰۰ فقره کلاهبرداری در استان کشف شد که از تعداد زیادی از آن‌ها از طریق رمالی و دعانویسی بود.

وی بیان کرد: در بخش سرقت، رشد ۱۶ درصدی دستگیری و  ۱۱ درصدی کشف داشتیم، کاهش ۵۰ درصدی سرقت اموال دولتی و ۲۰ درصدی جیب بری و ۱۲ درصدی سرقت خودرو نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در قسمت سرقت است.

افزایش چهار درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در قزوین

ابراهیمی ادامه داد: در مجموع آمار فوتی‌های تصادفات ۴ درصد افزایش یافته و از ۲۴۰ مورد به ۲۴۹ مورد رسیده است، در سال جاری میزان تردد خودروها بالغ بر ۲۴۰ میلیون و ۶۲۸ هزار و  ۸۷۲ مورد بوده که ۶ درصد افزایش داشته است و ۷۰ درصد تصادفات خودروی سواری بود، موتور سیکلت، باربری و مسافر بری در رده‌های بعدی قرار دارند و بیشترین عامل نیز عدم توجه به جلو است.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: نزدیک به ۵۰۰ طرح در استان انجام شده که در راستای پاکسازی مناطق آلوده بوده و در زمینه‌های مختلف کشفیات خوبی داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: سرقت، نزاع و درگیری، جرایم مالی، مواد مخدر و اموال عمومی به ترتیب پنج جرم اول استان هستند.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال ۵۰ هزار و ۸۹۲ خودرو در مراکز تعویض پلاک خدمات دریافت کردند که ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در زمینه مواد مخدر در سال جاری بالغ بر ۴ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: باتوجه به نداشتن کمپ ماده ۱۶، در زمینه معتادین متجاهر با مشکل مواجه بودیم که این کمپ امروز افتتاح شد و جمع آوری معتادین آغاز شد.

وی گفت: ۷۰ درصد سارقین سرقت‌های خرد افراد معتاد هستند و از این رو ساماندهی معتادان متجاهر در کاهش سرقت و افزایش امنیت عمومی در جامعه نقش موثری خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ۵ هزار و ۴۸۴ فقره پرونده برای مواد مخدر تشکیل شده است و بیش از ۵ باند و ۱۴۷ خودرو و موتور سیکلت کشف شده که ارزش آن‌ها  بالغ بر ۴۰ میلیارد است.

پیگیری هزار و ۴۸۰ پرونده در پلیس فتا

وی بیان کرد: پلیس فتا در سال جاری هزار و ۴۸۰ فقره پرونده را مورد بررسی قرار داده‌اند که ۹۸ درصد از این‌ها منجر به کشف شد‌، هزار و ۵۰۳ فقره کشف داشته‌ایم و ۴۸۲ نفر دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین ادامه داد: کشف جرایم سایبری ۲۳ درصد و دستگیری هم ۶۰ درصد افزایش یافته که کلاهبرداری، برداشت از حساب، نشر اکاذیب و هتک حیثیت از بیشترین جرایم سایبری استان بوده و عمده مالباختگان افراد میانسال هستند.

وی بیان کرد: این استان امکان فراهم شده که هر فردی که خواستار سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت هستند، از طریق پلیس اینترپل استعلامات لازم را در کمترین زمان ممکن دریافت کند تا با مشکل مواجه نشوند.

ابراهیمی افزود: پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با جرایم اقتصادی ۷۵۸ میلیارد تومان کشفیات داشته و در بخش کالای قاچاق بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان کشفیات صورت گرفته است و هزار و ۲۱ نفر در زمینه قاچاق کالا دستگیر شده‌اند و ۸۵۵ فقره پرونده تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: سامانه ۱۱۰ در سال جاری ۵۴۰ هزار و ۷۱۴ تماس داشتیم که ۴۴.۵ درصد آن عملیاتی و ۳۴ درصد راهنمایی و ارشادی و ۲۲ درصد هم غیرقابل پیگیری بودند، سامانه پیامکی هم با شماره ۱۱۰۲۸ راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: روزانه میانگین حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تصادف در داخل شهر قزوین داریم و از این رو رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر خواهد بود.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان استان به خدمت سربازی اعزام شده‌اند و در داوطلبین استخدامی هم ۸۸۶ نفر معرفی شده‌اند.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین عنوان کرد: ۶۰۱ هزار و ۲۲۱ عدد انواع مواد محترقه خطرناک کشف شده که ۲۶۵ درصد افزایش یافته، ۲۰۲ کیلوگرم هم انواع مواد اولیه برای تولید مواد محترقه کشف شده که ۲۸۶ درصد افزایش یافته و ۴۴۱ نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز