خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح ترافیکی "نوروزی" پلیس راه کرمانشاه از 25 اسفند/ حضور 85 گشت محسوس و نامحسوس

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۰۴

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،سرهنگ کیخسرو دستغیب با اشاره به اجرای همزمان این طرح در سراسر کشور گفت: طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند شروع شده و تا 14 فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح 85 گشت محسوس و نامحسوس تمام محورهای اصلی، فرعی و حتی روستایی استان را تحت پوشش دارند.

دستغیب اظهار کرد: علاوه بر محورهای استان، در محل تفرجگاه ها مانند سراب نیلوفر، منطقه بیستون و اورامانات "پاس پیاده" هم خواهیم داشت تا عبور و مرور مسافران با سهولت بیشتری صورت گیرد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وجود 57 دوربین ثابت در محورهای استان گفت: علاوه بر این تمام گشت های پلیس راه به دوربین های سرعت سنج سیار مجهز هستند.

دستغیب اولویت اول پلیس راه در نوروز را برخورد با تخلفات حادثه ساز بویژه سرعت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: عمده حوادث ترافیکی نوروز استان از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت زیاد است.

وی افزود: رانندگان به دلیل خستگی و خواب آلودگی و از طرفی سرعت بالا در محورها معمولا کنترل خودرو را از دست داده و واژگون می شوند. در همین راستا برخورد با سرعت غیرمجاز و سایر تخلفات حادثه ساز به جد در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستغیب اظهار کرد: در این زمینه اگر خودرویی به صورت همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز شود، علاوه بر جریمه، در پارکینگ توقیف می شود.

وی افزود: علاوه بر این رانندگانی که مرتکب تخلفات مخاطره آمیز و ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان شوند هم خودروی آنها توقیف می شود.

وی همچنین از توقیف خودروهای با پلاک مخدوش یا دستکاری شده و نیز خودروهای دارای شکایت قضایی تا پایان طرح نوروزی خبر داد.

دستغیب به ممنوعیت ترددموتورسیلکت ها در بزرگراه های استان هم اشاره کرد و افزود: این موتورها به همراه موتورهایی که سرنشین آنها کلاه ایمنی نداشته باشد به مدت دو هفته توقیف می شوند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از رانندگان خواست تا در ایام نوروز با توجه به افزایش حجم  تردد در محورهای استان بیش از پیش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته و از سرعت غیرمجاز خودداری کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود رانندگان سفر خود را زمانبندی کرده و حتما زمان هایی را به استراحت اختصاص داده و از رانندگی در حین خواب آلودگی خودداری کنند.

دستغیب استفاده از کمربند ایمنی را هم یکی از اولویت های جدی پلیس عنوان کرد و افزود: هم راننده و هم سرنشینان باید حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز