خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

محیط زیست از خط قرمزهای مسیر پیش روی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۶۹۵

استاندار قزوین گفت: توجه به محیط زیست یکی از خط قرمزهای مسیر پیش روی استان است و تمامی اقدامات توسعه‌ای استان با رعایت موضوعات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا،محمد مهدی اعلایی در مراسم غرس چند اصله نهال که در بوستان ملت شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مردم قزوین و گذشتگان این مرز و بوم تلاش‌های زیادی در راستای ایجاد و حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم‌تر داشته‌اند که نمونه بارز آن باغستان سنتی است که در اطراف قزوین ایجاد شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تا به امروز میراث دار خوبی برای این سرمایه عظیم نبوده‌ایم، گفت: در چنین روزگاری که مناسبت خوبی برای غرس نهال است و بازدهی خوبی دارد، از مردم درخواست می‌کنیم این اقدام پسندیده را انجام دهند و به حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

وی افزود: شرایط استان به گونه‌ای است که باید به شکل ویژه‌تری به موضوع محیط زیست پرداخته شود و همانگونه که در موضوعات صنعتی به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید در محیط زیست هم به دنبال این فضا باشیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: برخی از مسیرهای توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد است و این مهم مورد پسند مجموعه مدیریتی استان نیست.

وی ادامه داد: محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که به شکل مستقیم با سلامت و جان مردم همراه است و در برخی از نقاط استان با مسائل جدی در موضوع محیط زیست مواجه هستیم.

اعلایی اظهار کرد: اخیرا در سفر یکی از سفرای کشورهای اروپایی که در زمینه تولید نهال فعال هستند، درخصوص همکاری در زمینه زراعت چوب و کاشت نهال گفت‌وگو شد که در حال انجام مذاکرات نهایی هستیم که این کار هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم ارزش افزوده اقتصادی برای استان خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز