خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

تمامی 12 شهرستان مرکزی در وضعیت کرونا قرار دارند / بستری شدن 4 مادر باردار مبتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۱۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به تداوم روند افزایشی میزان بستری مبتلایان و همچنین افزایش تعداد فوتی‌ها، تمامی 12 شهرستان استان مرکزی در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: با توجه به افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا، در حال حاضر ظرفیت 160 تخت بیمارستان امیرالمومنین (ع) به عنوان سانتر اصلی درمان این بیماری تعیین شده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان امیرکبیر اراک علاوه بر کودکان، سایر رده های سنی نیز بستری هستند و به عنوان دومین سانتر بیماری کذونا، ظرفیت این مرکز درمانی هنوز به طور کامل تکمیل نشده است. همچنین در بیمارستان طالقانی اراک نیز 4 مورد مادر باردار مبتلا به کرونا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن شب عید، سیاست دولت تعطیلی اصناف نیست. اما انتظار می‌رود صاحبان صنوف و عموم شهروندان علاوه بر تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را مدنظر ویژه قرار دهند.

جمالیان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در شهرستان های استان مرکزی، تصریح کرد: 777 هزار و 129 نفر از افراد بالای 12 سال نوبت نخست، 716 هزار و 282 نفر این رده سنی نوبت دوم و همچنین 303 هزار و 262 نفر از این جامعه هدف، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بیان داشت: همچنین بر اساس اطلاعات و آمار موجود تاکنون 9026 نفر از جمعیت کودکان رده سنی 9 تا 12 ساله در استان مرکزی، نسبت به انجام فرایند واکسیناسیون خود اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز