خبرگزاری کار ایران

طی احکامی صورت گرفت:

اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه گیلان منصوب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۵۳۶

نماینده ولی فقیه در گیلان، اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان را منصوب و معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه گیلان اظهار کرد: تشکیل این دبیرخانه می تواند فصل جدیدی برای بعضی اهداف ایجاد کند.

وی، دغدغه روسای دانشگاه ها و حوزه ها را ستودنی عنوان کرد و افزود: مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه سبب تغییر نگاه های منفی نسبت به این دو مرکز دانشی شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست حوزوی دانشگاهی یا دانشگاهی حوزوی شود، تصریح کرد: شایسته است این مراکز دانشی از فضای تعلیم و تعلم همدیگر اطلاع داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، رسیدن به تمدن اسلامی را نیازمند همراهی و وحدت حوزه و دانشگاه خواند و بیان کرد: نظام اسلامی در صدد است دو مرکز دانشی حوزه و دانشگاه در فضای تعاملی بتوانند تمدن اسلامی را محقق کنند.

وی، درک متقابل حوزه و دانشگاه را هنر انقلاب عنوان کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی فرهیختگان حوزه و دانشگاه همدیگر را درک می کنند و براین اساس اگر درک تعاملی برای طرفین ایجاد شود، بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خروجی حوزه و دانشگاه باید انسان سازی باشد، خاطرنشان کرد: منابع انسانی باید به گونه ای تربیت شوند که دارای اقناع روحی باشند.

در جلسه مذکور، طی احکامی فرید نجفی رئیس دانشگاه گیلان، حجت الاسلام قاسم علیپور مدیر حوزه های علمیه استان، محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و حجت الاسلام علی محمد عباسی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان توسط نماینده ولی فقیه در گیلان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان منصوب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز