خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد؛

افتتاح و بهره برداری ۵ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۴۰

استاندار یزد با تشریح بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان و کشور، از افتتاح و بهره برداری ۵ هزار میلیارد تومان پروژه همزمان با دهه فجر امسال خبرداد.

به گزارش ایلنا از یزد، مهران فاطمی محرومیت زدایی و سازندگی کشور را از دستاوردهای انقلاب دانست و اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های اساسی کشور در بخش‌های سد سازی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، گاز رسانی، راه‌سازی، توسعه صنعت، معدن و کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده در این سال ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۳۷۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعالیت می کنند و نزدیک به ۸۰ درصد اشتغال ما مربوط به همین حوزه است افزود: در مجموع در دهه فجر امسال بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف نظیر صنعتی و عمرانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار یزد یکی از شیرین ترین افتتاح ها را افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن دانست و با اشاره شعار دولت سیزدهم مبنی بر «ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور» گفت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم استان در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند که این موضوع نشان از اعتماد مردم به وعده دولت دارد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال پروژه ۴۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن شهرستان مهریز افتتاح شد، عنوان کرد: تا پایان سال جاری ۱۳۰ واحد مسکن ملی دیگر این شهرستان، افتتاح و کلید این واحد ها به صاحبان آن ها داده می شود.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت بافت تاریخی نیز برای بحث نهضت ملی مسکن استفاده شده است، اظهارداشت: بر این اساس صاحبان خانه های موجود در بافت تاریخی می توانند با بهره مندی از تسهیلات نهضت بازآفرینی شهری و تسهیلات مربوط به نهضت ملی مسکن، به احیا و مرمت خانه های خود بپردازند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در روستاها نیز در حال انجام است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) و دیگر مجموعه ها در حال ارائه خدمات و ساخت مسکن در آن مناطق هستند.

وی همچنین به ارائه تسهیلات با شرایط ویژه جهت ساخت مسکن روستایی خبرداد و یکی از افتخارات یزد را مجموعه بهداشت و درمان این استان دانست و افزود: خوشبختانه به برکت وجود خیرین سلامت، این حوزه روز به روز در حال پویایی و شکوفایی است.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب سنگین کردن کفه ی عدالت در تقسیم امکانات در کشور است، گفت: مسئله ی عدالت یکی از محوری ترین شعارهای انقلاب است و در راستای احصا مشکلات مناطق مختلف کشور و برنامه ریزی برای حل آن ها، هیئت دولت با تمام ارکان خود به آن مناطق سفر می کنند در حالی که پیش از این، چنین رویکردی وجود نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز