خبرگزاری کار ایران

کاشت ۳۹۱ هزار بوته گل استقبال از بهار ۱۴۰۱ در سطح منطقه سه مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۳۹

شهردار منطقه سه مشهد از کاشت ۳۹۱ هزار بوته گل استقبال از بهار ۱۴۰۱ در سطح منطقه سه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی خداشناس، در نشست با مدیران حوزه معاونت خدمات شهری که با موضوع بررسی پروژه های منطقه و طرح های استقبال از بهار برگزار شد، اظهار داشت: سرانه فضای سبز منطقه سه، تنها ۴.۹ متر مربع بوده که بسیار پایین‌تر از سرانه استاندارد و سرانه شهر مشهد است.

وی افزود: در سال جاری، ۵ پروژه اجرایی در حوزه فضای سبز با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان تعریف و اجرایی شده است، همچنین احداث پارک الغدیر ۱۰ به پایان رسیده و تنها بخش برقی آن مانده است. پارک الغدیر ۲۵ هم ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خداشناس با اشاره به اینکه پارک خطی دروی که ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد هم از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: ۶ پروژه تامین منابع آبی با اعتبار بیش از ۹ میلیارد تومان در سطح منطقه در حال اجرا داریم. 

وی با بیان این مطلب که برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ پروژه با حدود ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در حوزه فضای سبز پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: ۲۷ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری در حوزه پروژه های فضای سبز هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۳۹۱ هزار بوته گلکاری در استقبال از بهار  ۱۴۰۰ داریم  که ۸۰ هزار متر از آن لاله کاری است، میدان راه آهن، میدان امام حسین(ع)، مجلسی و آرامگاه خواجه ربیع از جمله گلکاری های ویژه استقبال از بهار هستند.

وی با اشاره به اینکه المان فصل ها، ماشین نوستالژی، دختر شادی، نوای بهاری، قطار شهری و ... از جمله این المان ها هستند، اضافه کرد: ۱۰ بهمن ماه فعالیت های استقبال از بهار آغاز شده و تا ۲۵ اسفند تکمیل می شود.

شهردار منطقه سه مشهد بیان کرد: تخریب بالایی در حوزه فضای سبز و چمن داریم که نیاز به بازپیرایی بالایی دارد.

 وی با اشاره به اینکه جشنواره تخم مرغ رنگی در بوستان بهار اجرایی خواهد شد، افزود: زیرمخزنی های سطل های گالوانیزه زباله از فلزی به بتنی در حال تغییر است که هم ۷۰ درصد صرفه جویی در هزینه داشته و هم سرقت ها صفر می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انبار حوادث غیر مترقبه با مساحت ۹۰۰ متر مربع تکمیل و آماده بهره برداری است، اضافه کرد: جمع آوری بیش از دو برابری خاک و نخاله در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته داشته و بیش از ۲۷ هزار متر طول لایروبی کانال داشته ایم. همچنین در حال همکاری با دستگاه قضایی جهت حل مشکل هدایت فاضلاب منازل به معابر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز