خبرگزاری کار ایران

سومین مرکز سرپناه شبانه معتادان استان قزوین راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۵۷

سومین مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادان بلا مکان استان قزوین در شهرستان تاکستان و زیر نظر اداره کل بهزیستی استان قزوین راه اندازی و فعال شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین این مکان سومین مرکز سرپناه شبانه معتادان بلامکان در استان قزوین به شمار می‌رود.

این مرکز با همکاری خیران و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین و شهرداری تاکستان و با نظارت اداره کل بهزیستی قزوین فعال و راه اندازی شده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین در مراسم بهره‌برداری از این مرکز گفت: این مرکز جهت اسکان شبانه  افراد معتادی  که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند، افتتاح شده است.

علی دهپاشی پور تصریح کرد: مراکز سرپناه شبانه مکان‌هایی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های همراه با اعتیاد و تغییر الگوی مصرف معتادان پر خطر و کارتن خواب  و برای اسکان موقت و شبانه معتادان راه اندازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: مخاطب اصلی این برنامه  مصرف کننندگان مواد با رفتارهای پر خطر  مانند مصرف کننندگان تزریقی مواد و مصرف کنندگان بی خانمان هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین یادآور شد: خدمات و برنامه‌های کاهش آسیب  این مراکز شامل آموزش، توزیع اقلام بهداشتی وکاهش آسیب مانند سوزن و سرنگ،امکان اقامت شبانه، استحمام، ارائه تغذیه و وعده ی غذایی، حمایت‌های اجتماعی، خدمات ارجاع و پیگیری، آزمایش سریع اچ آی وی، مشاوره و ایجاد زمینه به سمت درمان اعتیاد  است.

وی افزود: در حال حاضر یک مرکز سرپناه شبانه ویژه مردان و یک مرکز ویژه زنان در مرکز  استان فعال است و خدمات تخصصی را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهند.

این مسئول گفت: با توجه به فصل سرما مراکز سرپناه شبانه تحت نظارت سازمان بهزیستی در سطح استان بدون محدودیت و به صورت شبانه روزی نسبت به پذیرش و ارائه خدمات   اقدام  می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز