خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار فارس عنوان کرد؛

عقب ماندگی مزمن استان فارس در حوزه راهسازی/ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با سرعت بیشتر انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۵۶۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان فارس گفت: اداره کل راه و شهرسازی عهده دار وظایف گسترده ای است وبخشی از ماموریت‌های این اداره بین بخشی است .

به گزارش ایلنا محمود رضایی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس عنوان کرد : استان فارس در زمینه راه یک عقب ماندگی مزمن دارد و بیش از ۲۰ پروژه بزرگراهی در این استان است که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، هنوز تکمیل نشده است.

وی گفت:  در حوزه بزرگراهی اقدامات خوبی از مرکز استان شروع شده است ، اما در حوزه شهرستان‌ها  این اقدامات کامل نشده و وضعیت مطلوبی را دارا نمی باشند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد : تعدادی از پروژه‌های راه استان در بخش ملی تعریف شده اند  که پروژه آزادراه شیراز اصفهان از جمله این پروژه ها است.

رضایی با اشاره به اینکه پروژه‌های  آزادراهی استان دچار مشکلات عدیده ای هستند گفت : وظیفه هماهنگی و بسترسازی این پروژه ها  به استان برمی‌گردد . به گفته وی  ۲۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و بزرگراهی در استان وجود دارد ؛ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه باید در اولویت قرار گرفته و با سرعت بیشتر انجام شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  از سفر  وزیر راه و شهرسازی در هفته‌های پیش‌رو به استان خبر داد و عنوان کرد : مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان  و متولیان این حوزه باید با آمادگی لازم از این فرصت استفاده کنند  تا تصمیمات مناسبی برای استان اتخاذ شود.

رضایی با اشاره به ورود دولت در حوزه مسکن اظهار کرد : در مجموع  در طرح نهضت ملی مسکن ۲۶۰ هزار واحد به استان فارس تخصیص داده شده و براساس گزارشات موجود تاکنون زمین نیمی از این واحدها  تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق طرح نهضت مسکن در فارس اقدامات ابتدایی  انجام شده، اما این طرح هنوز وارد فاز اجرا نشده است ، گفت: این مسیر باید به صورت جهشی و انقلابی طی شود و شاهد فرصت‌سوزی در این زمینه نباشیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان، ۱۲۰ شهر، ۱۰۰ بخش و ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اظهار کرد : تمام شهر‌ها و روستا‌ها  نیازمند اجرای طرح‌های مورد نیاز خود در حوزه راه و شهرسازی هستند ؛ در این راستا برای انضباط‌بخشی به شهر باید  طرح‌های مناسب اجرا شده و نظارت بیشتری بر این طرح ها صورت گیرد .

رضایی خاطر نشان کرد : نظارت بیشتر بر حوزه شهر سازی از بی‌رویه‌سازی در شهر‌ها و مشکلاتی که در زمان سیل و بارندگی به اشکال مختلف شاهد آن هستیم جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه به موضوع  امضای تفاهم‌نامه‌ای برای فعالیت بخش خصوصی ایران  و سازندگان صاحب صلاحیت در بازار مسکن سوریه اشاره کرد و گفت :  تفاهم‌نامه ساخت‌وساز مسکن، پروژه‌های زیربنایی و حمل‌و‌نقل توسط بخش خصوصی ایران درسوریه ، می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای صاحبان حرفه های مرتبط از جمله انبوه سازان موثر باشد.

معاون هاهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی ایران به شکل پیمانکاری در سوریه مشغول ساخت‌ و ساز هستند گفت :  باید بستر فعالیت صاحبان تخصص در حوزه ساخت و ساز بیش از پیش فراهم شود.

به گفته رضایی  وزارت راه و شهرسازی و حوزه ارتباطات خارجی ، عهده دار تامین زیر ساخت ها و زمینه های لازم برای فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی در  کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه سوریه  هستند ؛ کما اینکه در سطح استان نیز باید برای استفاده از ظرفیت تخصصی مهندسان در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی تلاش شده و بسترهای لازم در این زمینه توسط متولیان این حوزه فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز