خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب وضعیت اجتماعی کنونی را شکل داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۵۹۵

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: درحال حاضر بازگشت به گفتمان دفاع مقدس و احیای آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که وضعیت اجتماعی کنونی کشور برآمده از فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است؛ البته باید در این راستا از روش‌های جدید بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر سرتیپ ستاد نبی سهرابی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین که صبح امروز برگزار شد، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه بازسازی گفتمان دفاع مقدس و انتقال آن به جامعه کنونی و آینده  و بویژه انتقال مفاهیم آن به جوانان را به عهده دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: البته در بازسازی گفتان دفاع مقدس باید شرایط کنونی درنظر گرفته شده و در آن از هنر و ادبیات متناسب با روز جامعه استفاده شود.

این مقام نظامی عنوان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرهنگی و از این رو نتیجه آن دراز مدت است که  راهیان نور از جمله این فعالیت‌ها است.

وی بیان کرد: با ظهور شبکه‌های جدید و ماهواره‌ها در دهه هفتاد تنش فرهنگی و فاصله اجتماعی در جامعه شکل گرفته و این وضعیت در سوم و چهارم بعد از انقلاب نیز تداوم پیدا کرد که یکی از اثرات آن ایجاد چالش در حیات خانواده‌ها است.

سهرابی ادامه داد: باتوجه به اینکه در دهه‌های چهارم و پنجم بعد از انقلاب سبک زندگی تغییر پیدا کرده و فضای دیجیتال رونق گرفته بنیاد نیز باید از این روش‌ها و فضا برای انجام فعالیت استفاده کند تا بتوان با بازتولید گفتان دفاع مقدس از بحران‌های موجود در زمینه‌های مختلف عبور کرد.

همدلی تمام اقشار در مواجهه با مشکلات برای جامعه تبیین شود

وی اظهار کرد: دفاع مقدس در تاریخ ایران از ارزش بالایی برخوردار است؛ چرا که در این دوران ضمن پررنگ بودن نقش مذهب و انجام اعتراضات در تاریخ‌های مذهبی مانند عاشورا و تاسوعا، همه مردم از اقشار و مذاهب مختلف با اتحاد و همدلی برای مقابله با دشمن و ارزش‌های انقلاب قدم برداشتند و لازم ایت این ویژگی در زمان کنونی نیز مورد توجه قرار گیرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره وضعیت موزه دفاع مقدس در استان قزوین گفت: قزوین از نظر موزه سازی در وضعیت مناسبی قرار ندارد با تکمیل نشدن آن و مراکز فرهنگی نمی‌توان در انتقال محتوا و ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان   موفق عمل کرد؛ از این رو تکمیل مراکز فرهنگی برای تبیین و ارائه مفاهیم دفاع مقدس به جامعه ضرورت دارد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان قزوین معارفه شد؛ پیش از او سرتیپ دوم بهنام پیری این مسئولیت را برعهده داشت.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز