خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری استان اردبیل به ایلنا خبرداد؛

تبلیغات به روش دیوارنویسی در کنار جاده‌ها ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۷۳

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: تبلیغ و نوشته روی دیوار و تپه‌های کنار جاده‌ای ممنوع است.

سید مسعود هاشمین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده ها مشمول قواعد خاصی است اظهار کرد: مجوز نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده هایی که باند رفت و برگشت جداگانه داشته باشند و جاده هایی که دارای جداکننده وسط بوده و همچنین در پل هایی که دارای مشخصات جاده ای یادشده باشند صادر می شود.

وی در خصوص نحوه واگذاری محل های نصب تابلوهای تبلیغاتی نیز بیان کرد: سرمایه گذاری اولیه آن توسط بخش خصوصی نظیر کانون ها و شرکت های آگهی تبلیغاتی انجام می شود به طوریکه پس از برگزاری مزایده، واجدین شرایط طی قراردادی 3 ساله با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانند به جذب آگهی و نصب آن اقدام کنند. بعد از 3 سال مالکیت تابلوها به اداره کل باز می گردد و چرخه ذکر شده ادامه می یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در رابطه با شرایط انتخاب نقطه نصب بیلبوردهای تبلیغاتی نیز بیان کرد: این امر نیز شرایط خاص خود را دارد بطوریکه نقاط نصب بیلبوردها توسط کمیته های مکانیابی تعیین می شود و این بیلبوردها باید از نقاط حساسی نظیر تقاطع ها، قوس ها، راه های فرعی و نظایر آن حداقل 300 متر فاصله داشته باشند.

هاشمین ادامه داد: داشتن فاصله 500 متری بیلبوردهای تبلیغاتی از یکدیگر، رعایت فاصله 300 متری از علائم جاده ای، دو وجهی نبودن تابلوها، قرار گرفتن در سمت راست جاده، درشت بودن نوشته ها و متحرک نبودن متن از دیگر شرایط نصب تابلوهای تبلیغاتی در جاده ها می باشد. همچنین تبلیغ و نوشته روی دیوار و تپه ها ممنوع است.

این مسئول در رابطه با تابلوهای خصوصی موجود در جاده ها نیز اظهار کرد: این نوع تابلوها که برای معرفی تاسیسات کنار جاده ای نظیر هتل ها، فروشگاه ها، کارخانجات و... نصب می شود باید دارای زمینه قهوه ای رنگ بوده و نوشته های آن لزوما سفید باشد. این تابلوها در جاده های فرعی باید به فاصله 60 متری از مکان مورد نظر و در جاده های اصلی در 120 متری باشد و لازم است این تابلوها 2 مورد  هم در باند رفت و هم در باند برگشت نصب شوند. این تابلوها باید فارسی و یا فارسی انگلیسی باشند و از علائم جاده ای نیز 200 متر فاصله داشته باشند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز