خبرگزاری کار ایران

صدور سند کاداستر یک‌ میلیون‌ و 800 هزار هکتار از اراضی ملی مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۵۰

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مساحت اراضی ملی استان مرکزی حدود 2 میلیون هکتار است که از ابتدای سال جاری تاکنون سند تک برگی (کاداستر) برای یک میلیون و 800 هزار هکتار از این اراضی صادر و اخذ شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی نکویی افزود: نقشه یک میلیون و 900 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در قالب 4250 قطعه پس از اصلاح هندسی در سامانه نقشه‌برداری شمیم اداره کل ثبت اسناد و املاک تثبیت و جانمایی شده‌ است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در راستای اخذ سندهای تک برگی برای اراضی ملی استان مرکزی، پیش‌بینی می‌شود سند کاداستر 100 درصد اراضی ملی این استان تاپایان دی ماه سال جاری گرفته شود.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: تهیه سند تک برگی کاداستر اراضی ملی استان مرکزی در راستای سیاست‌های کلان نظام، اهداف کلی سند چشم‌انداز افق 1404 و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

نکویی تصریح کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان با هدف تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، پاسخگویی به استعلام ادارت و سازمان‌ها، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی، جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی توسعه مدیریت علمی و فنی پایش منابع طبیعی، تولید اطلاعات منسجم آماری، ایجاد زیرساختهای آمایش سرزمین و تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز