خبرگزاری کار ایران

فرماندار خرامه:

کمبود آب مهم‌ترین مشکل شهرستان خرامه است/ پیگیری جدی برای انتقال کارخانه سیمان فارس به خرامه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۰۳

فرماندار خرامه گفت:مهم‌ترین مشکل شهرستان خرامه کمبود آب است و خشکسالی اثرات سوئی بر کسب و کار آنان گذاشته است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه اقتصاد مردم این شهرستان بر مبنای کشاورزی است، افزود: مهم‌ترین مشکل شهرستان خرامه کمبود آب به دلیل خشکسالی‌های فراوان است به همین دلیل برای آن یکسری برنامه‌ریزی‌های بلندمدت از قبیل پروژه انتقال آب از سد درودزن به خرامه جهت شرب و مصرف صنعتی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: ۴ کیلومتر از خط لوله انتقال از مخزن به سمت سد درود زن اجرا شده که با توجه به پیگیری‌های انجام شده و تعامل با نماینده مردم سروستان کوار و خرامه در مجلس و مصوبه تسریع انتقال آب سد درودزن به شهرستان خرامه که طی سفر ریاست جمهوری به استان فارس تصویب شد، بخشی از موانع تأمین آب در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی رفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان خرامه به پروژه محور خرامه_کربال و پل حسن آباد اشاره کرد و گفت: با توجه به ترافیک و حجم بالای عبور و مرور خودروهای سبک و سنگین عامل تصادفات و خسارات جانی و مالی متعددی شده نیازمند ارتقاء و تعریض است که در حال اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ است که با دستور استاندار، پل حسن آباد و دست کم بخشی از این جاده تا پایان امسال آسفالت خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: تجهیز کارگاه در فتوح آباد، آزاد سازی مسیر از خرامه تا بست خیر آباد، عایق کاری و پوشش ۸ کیلومتر خط لوله، رفع نقص ۴ کیلومتر از خط لوله اجرا شده در سال‌های گذشته، حفاری کانال جدید به طول ۲ کیلومتر نیز از اقدامات انجام شدت است.

انتقال کارخانه سیمان فارس به شهرستان خرامه

او در خصوص انتقال کارخانه سیمان فارس به شهر خرامه، بیان کرد: این واحد با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال و ایجاد اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر که در حال حاضر مشمول اخذ مصوبه الحاقیه کمیسیون ماده ۵ شهرداری است که امید است با پیگیری استاندار فارس انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه با همکاری و پیگیری های جدی این موضوع هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

ابراهیمی به مرکز ذخیره ژنی توران تیهو این شهرستان  اشاره  کرد و گفت: مرکز ذخیره ژنی توران تیهو در زمینه دامداری از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که پرورش بز با تغییرات ژنتیکی و پرورش شتر، در حوزه به روز و شایان توجه در شهرستان خرامه است که می‌تواند به الگویی برای افزایش ارزش افزوده، در کل استان و کشور تبدیل شود که با دستور استاندار محترم فارس در راستای رفع مشکل سرمایه گذاران و کار آفرینان در این حوزه تسهیلات مورد نیاز اعطا خواهد شد.

راه‌اندازی پست برق ۴۰۰ کیلوولت در خرامه 

وی تصریح کرد: با توجه به چشم انداز شهرستان و حرکت در مسیر توسعه و صنعتی شدن راه‌اندازی پست برق ۴۰۰ کیلوولت شهرستان خرامه باعث تکمیل این زیر ساخت است که نقش موثری در جذب سرمایه گذار و توسعه شهرستان شده ( شهرک صنعتی، کارخانه سیمان، کارخانه فولاد و ...) که با دستور استاندار فارس نیز تامین اعتبار و بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک انجام می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: استخر دانش آموزی و خوابگاه ورزشی شهرستان خرامه با پیشرفت ۹۵ درصدی که به دلیل عدم تامین منابع مالی به مدت ۲ سال تعلیل بوده و خوابگاه ورزشی ناتمام شهرستان خرامه طی چند ماه آینده و با تزریق بودجه کافی در اختیار اهالی این ناحیه قرار می‌گیرد.

فرماندار خرامه  یادآور شد:با توجه به نیاز مبرم شهرستان به صنعتی شدن، کارخانه فولاد خرامه با ظرفیت تولید سالانه ۲/۵ میلیون تن در سال و میزان سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان و ۱۲۸ میلیون یورو که کاربرد آن در تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی است، در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز