خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره توسعه حل اختلاف یزد:

استفاده از هنر و رسانه برای ترویج فرهنگ عفو/نیمی از پرونده ها صلح و سازش شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۰۰

رئیس اداره توسعه حل اختلاف یزد با بیان اینکه گذشت و مهربانی از ضرورت های امروز جامعه به شمار می رود گفت: استفاده از هنر و رسانه برای ترویج فرهنگ عفو و گذشت مورد توجه و نیازمند همراهی جدی هنرمندان و اصحاب رسانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا حداد با اشاره به نقش موثر میانجی گری درست در کاهش اختلافات اظهار داشت: بسیاری از دعاوی حقوقی و کیفری را می توان از طریق نهادهای سازشی اداره توسعه حل اختلاف از جمله شوراهای حل اختلاف بدون پرداخت هزینه و یا با هزینه اندک حل و فصل کرد.

وی افزود: نهادهای سازشی و میانجی‌گری و داوری اداره توسعه حل اختلاف استان این آمادگی را دارد تا بسیاری از اختلافات و دعاوی حقوقی و کیفری را بدون هزینه و یا با هزینه بسیار اندک حل و فصل کند.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف یزد با تاکید بر لزوم آگاه سازی شهروندان از این ظرفیت ادامه داد: شهروندان  نسبت به این ظرفیت‌ها آگاهی کافی ندارند و یکی از نهادهایی که می تواند در جهت آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صلح در کنار رسانه ها، شوراها را یاری نماید سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری است.

وی با اشاره به حل ‌و فصل بیش ‌از ۵۰ درصد از اختلافات و پرونده های دعوی از طریق سازش عنوان کرد: در پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف در سال جاری تلاش زیادی برای کاهش تنش انجام شد و موفقیت های خوبی حاصل شده که نشان می دهد فصل خصومت و حل اختلاف با رضایت و صلح و سازش بسیار ماندگارتر و اثرگذارتر است.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد با اشاره به اینکه آستانه صبر و تحمل مردم کاهش یافته گفت: ستاد صبر استان با ترکیب افراد صاحب ‌نفوذ، ایده پرداز، خلاق و اثرگذار تشکیل ‌شده تا بتوان برای افزایش تحمل‌پذیری و بالا بردن آستانه صبر مردم برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشره به فرهنگ مردم یزد در گذشته، استفاده از نام ها با مضامین مهربانی، گذشت، عفو و ... را در نام گذاری میادین، معابر و پارک ها خواستار شد و تصریح کرد: همچنین طراحی و نصب اِلمان های نوع‌دوستی و شفقت و گذشت بدون تردید آثار مطلوب خود را در رفتار و گفتار مردم خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز