خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان:

شیرین سازی آب دریای خزر تنها راه نجات استان گلستان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۶۷۵

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت:استان گلستان در وضعیت خشکسالی شدیدی قراردارد و شیرین سازی آب دریای خزر تنها راه نجات استان است.

علی محمدچوپانی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: به علت تغییرات آب وهوایی در چند سال اخیر  شاهد خشکسالی های شدیدی دراستان هستیم و برای تامین آب شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی مدرن چاره ای جز استفاده از آب دریای خزر نداریم.

 وی گفت: اتاق بازرگانی گرگان پیشنهاد احداث ۱۰۰واحدآب شیرین کن را داده که هر‌کدام روزانه ظرفیت برداشت یک میلیون مترمکعب از آب دریای خزر  را دارند تا بتوان  استان را از این وضعیت بحرانی کمبود آب نجات داد.

وی ادامه داد: با این اقدام می توان آب شرب چهار استان گلستان،خراسان رضوی،شمالی و سمنان را تامین کنیم و جز استفاده از آب دریای خزر  هیچ راه جایگزینی برای ما وجود ندارد.

چوپانی بیان کرد: سطح آب‌های زیر‌زمینی به شدت کاهش پیدا کرده و سفره‌ها درحال تخلیه شدن هستند و با پدیده فرونشست زمین دراستان روبه رو هستیم که فرونشست زمین تبعات جبران ناپذیری برای گلستان خواهد داشت.

وی افزود: اتاق‌های بازرگانی استان‌های خراسان شمالی،رضوی،سمنان وگلستان آماده کامل خود را برای تحقق این کارمهم اعلام کردند که این اقدام اگر تحقق پیدا کند باعث ایجاد اشتغالزایی در این استان‌ها خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: اگر قرار باشد توسعه در استان انجام گیرد به علت کمبود آب محقق نخواهد شد و در حال حاضر یک واحد آب شیرین کن ده هزار متر مکعبی توسط بخش خصوصی در روستای نیاز آباد شهرستان بندرترکمن آب شرب نزدیک به صدهزار نفر مردم استان را تأمین می کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز