خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

سد‌های استان تنها ۷ درصد آب دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۰۹۱

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: تنها ۷ درصد سد‌های استان آب دارد و با کمبود آب مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد ایزدجو گفت: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سد‌های خوزستان آبدار است و در سد دز حدود ۵ درصد آب داریم که بدترین وضعیت را در میان سد‌ها دارد.

وی بیان داشت: با توجه به برآورد‌های انجام شده، در شرایط محتمل پیش بینی شده برای پاییز، با کمبود حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه هستیم که این عدد برای پیش‌بینی‌های با وضعیت بدتر، بالا است.

ایزدجو بیان داشت: تصویب الگوی کشت پاییزه از جمله اقدامات در مدیریت کمی آب بوده است. همچنین برداشت‌های کشت و صنعت‌ها محدود شده است تا بیشتر از حد مجاز برداشت نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: برداشت بیش از حد شرکت‌های نیشکری آب پایین دست را از نظر کمی و کیفی دچار مشکل می‌کند و در حوضه دز، کشت کلزا و چغندر ممنوع شده است، اما در برخی از حوزه‌ها تا حدودی مجاز است که کشت شود  واین مقام مسئول ادامه داد: ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه مصوب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح میان مدت آبرسانی غدیر در سه جبهه کاری فعال است و با اجرای آن، کیفیت آب حدود ۵۰ درصد بهبود می‌یابد و دبی از ۱۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت آبرسانی غدیر حدود ۱۷.۵ درصد است و پیش بینی می‌کنیم در مدت زمان هشت ماه این طرح اجرایی و به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز