خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۱۲ هزار تن گندم در استان قزوین خریداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۵۸۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از خرید تضمینی ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم و ذخیره سازی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: مراکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین تاکنون ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول را به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری و آن را در سیلو‌ها ذخیره سازی کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: با توجه به پایان کار برداشت گندم در بیشتر مناطق استان، در حال حاضر تنها مراکز خرید تضمینی این محصول در شهرستان آوج به فعالیت خود می‌پردازند.

به گفته این مسئول حوزه کشاورزی، تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از پیمانکاران کشت بذر شامل پایه‌های پرورشی، مادری و گواهی شده نیز خریداری به عمل آمده است.

اسماعیلی یادآور شد: از این میزان بذر، ۶ هزار تن بذر گندم کشت آبی و مابقی نیز بذر کشت دیم هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سال زراعی جاری نیز مانند ادوار گذشته بذر‌های با کیفیتی در اختیار گندم کاران قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بذر‌های پرورشی و مادری برای تهیه بذور گواهی شده و بذر لازم برای کشاورزان به منظور کشت‌های فصل بعد، کشت می‌شوند.

اسماعیل یادآور شد: بذر‌های تهیه شده گندم از ارقام آبی شامل سیروان، سیوند، پارسی و پیشگام و بذر دیم نیز شامل هشترود و باران هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز