خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

داغ شدن تب تور های ارمنستان در شیراز/ تزریق واکسن اولویت نخست مسافران ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۹۴۰

تزریق واکسن رایگان و ارزان بودن هزینه سفر نسبت به دیگر کشورها باعث شده تا مردم شیراز همانند دیگر شهر ها و استان ها ساک خود را ببندند و به کشور ارمنستان سفر کنند تا علاوه بر گردش و تفریح بتوانند سلامتی و مقاومت بدنشان را در برابر ویروس کرونا ایمن کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز هجوم گردشگران ایرانی و شیرازی به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا در هفته‌های اخیر مساله‌ای است که واکنش‌ها و انتقادهای بسیاری را از عملکرد دولت ایران در واکسیناسیون کرونا در کشور در پی داشته است.

تبلیغات تور واکسن کرونا در فضای مجازی دست به دست می‌شود و برخی هم تجربه خود از تزریق واکسن در کشورهای همسایه را با دیگران به اشتراک می‌گذارند؛ سیاحتی با هدف ایمن شدن در برابر بلای قرن...  

                                                             سفر 14 هزار ایرانی از اول تیرماه به ارمنستان

سخنگوی گمرک هم در این رابطه اعلام کرده که از اول تیرماه تا روز گذشته 14هزار و چهار نفر به ارمنستان سفر کردند.

سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک افزوده است: از ابتدای تیرماه سال جاری تا پایان دو روز گذشته، 14 هزار و چهار نفر به ارمنستان سفر کردند که  10هزار و 93نفر آنان از مرز زمینی "نوردوز" در استان آذربایجان شرقی به سمت این کشور مسافرت کردند.

وی افزود: در این مدت 35پرواز نیز از فرودگاه امام (ره)، سه هزار و 911مسافر را به مقصد ارمنستان منتقل کرده است.

لطیفی در خصوص مسافران زمینی ارمنستان توضیح داد: روند مسافرت از مرز زمینی "نوردوز "از ابتدای تیرماه تا هجدهم تیر رو به افزایش بوده و از حدود 100 نفر در اوایل ماه به  300نفر در چهاردهم تیرماه، در پانزدهم به 455نفر، شانزدهم به 813نفر و هفدهم با دو هزار و 219نفر به  رکورد میزان خروجی مسافر رسید و نهایتا هجدهم تیر ماه با دو هزار و 212نفر با کمی کاهش مواجه شد.

بیش از ۵۰۰ روز از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد، مهمان ناخوانده‌ای که علاوه بر تغییرات گسترده در سبک زندگی، تاکنون بسیاری از افراد را  در دنیا  به کام مرگ کشانده است؛

آژانس های استان  تور مسافرتی برای تزریق واکسن به ارمنستان نمی فرستند

آن طور که فخری رئیس انجمن دفاتر خدماتی و گردشگری استان فارس می گوید: آژانس های مسافرتی استان فارس هیچ گونه تور های مسافرتی با هدف تزریق واکسن به کشور ارمنستان اعزام نمی کنند.

محمود فخری در گفت و گو با ایلنا می افزاید: هرچند امکان دارد آژانس های مسافرتی در دیگر استان ها افراد و مسافران را به تور ارمنستان بفرستند اما هیچ کدام از دفاتر خدماتی و گردشگری استان فارس به هیچ وجه تور ارمنستان با هدف تزریق واکسن به مسافران را ندارند.

محمود فخری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه دریافت بلیت و رزرو هتل در دیگر کشور ها از دفاتر مسافرتی و گردشگری فارس  توسط افرادی که قصد مسافرت به دیگر کشور ها را دارند امری عادی است می افزاید: اما در شرایط فعلی دفاتر گردشگری استان هیچ توری را به مسافران نمی فروشند به طوری که انجام چنین فعالیت هایی ممنوع است.

وی با بیان می کند: افراد به صورت شخصی اقدام به تهیه بلیت و رزرو هتل می کنند و این افراد بعد از رسیدن به ارمنستان اقدام به تزریق واکسن می کنند.

تنها مسافرت با تور ایراد دارد

فخری با اشاره به اینکه قرار گرفتن در پیج پنجم کرونا باعث شده تا نخستین ضربه به دفاتر گردشگری وارد شود و مردم از رفتن به سفر و تفریح پرهیز کنند، می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که سفر انفرادی افراد در این شرایط هیچ مشکلی ندارد اما اگر فردی با تور به سفر برود مورد برخورد مسئولان قرار می گیرد.

رئیس انجمن دفاتر خدماتی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت دفاتر گردشگری با دیگر صنوف بسیار متفاوت است، ادامه می دهد: دفاتر گردشگری هیچ وقت و در بد‌ترین  شرایط هم نمی‌توانند تعطیل کنند و تا زمانی که پروازها در حال انجام شدن است دفاتر گردشگری باید به فعالیتشان ادامه دهند.

فخری با بیان اینکه تا زمانی که هتل ها باز باشند و پروازها برقرار باشند دفاتر خدمات گردشگری ملزم به ارائه خدمات به مردم هستند می گوید: در شرایط فعلی مردم فارس از سفر به کشورهایی مانند ترکیه و دبی استقبال می کنند و مردم همواره با هدف تفریح و تجارت به این کشور استقبال می کنند.

وضعیت بحرانی آژانس های مسافرتی استان

رئیس انجمن دفاتر خدماتی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دفاتر گردشگری استان فارس در بحرانی ترین شرایط و وضعیت قرار گرفته اند، بیان می کند: متاسفانه در حال حاضر دفاتر خدمات گردشگری رها شده اند و هیچ فردی از این صنف حمایت نمی کنند و روز به روز به بحران و مشکلات دفاتر گردشگری افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان هیچ وقت به موضوعات دید منطقی ندارند، بیان می کند: اگر فردی قصد سفر به صورت انفرادی داشته باشد مورد ماخذه هیچ مسئولی قرار نمی گیرد اما اگر این فرد از طریق دفاتر خدمات گردشگری و تورها به سفر برود مورد بازخواست بسیاری از افراد قرار می گیرد.

فخری با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولان با افرادی که به صورت شخصی و در فضای مجازی مردم را به تورهای داخلی به سفر می برند هیچ برخوردی نمی کنند، ادامه می دهد: این در حالی است که این افراد در بعضی از اوقات پول های مردم هم بالا می کشند و مورد سئوال هیچ نهاد و سازمانی هم قرار نمی گیرند.

داغ شدن تب تور‌های ارمنستان در شیراز

در حالی که رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری استان فارس می گوید که آژانس های گردشگری استان تور و افراد را برای تزریق واکسن به ارمنستان نمی فرستند یکی از مدیران دفاتر خدمات گردشگری شیراز بیان می کند  که در حال حاضر تزریق واکسن کرونا از اولویت های نخست و مهم مسافران ارمسنتان در شیراز است.

تزریق واکسن اولویت نخست مسافران ارمنستان

رجبی مدیر یکی از آژانس های گردشگری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر تب تور و سفر ارمنستان در میان مردم شیراز به شدت داغ شده است می گوید: بیشتر افرادی که از سفر به ارمنستان استقبال می کنند کمتر از 50 سال سن دارند.

رجبی در گفت و گو با ایلنا می افزاید: رفتن سفر بعد از چند ماه خانه نشینی و کم هزینه بودن سفر به ارمنستان از اولویت های بعدی افرادی است که به این کشور سفر می کنند.

وی با بیان اینکه ارمنستان جزو معدود کشورهایی است که هزینه سفر آن به نسبت دیگر کشورها ارزان تر است، بیان می کند: در حال حاضر نرخ تورهای 7 روزه هوای به کشور  ارمنستان حدود 10 میلیون تومان است و این در حالی است که قیمت همین پکیج با اتوبوس حدود 5 الی 6 میلیون تومان است.

 این مدیر آژانس گردشگری در شیراز با بیان اینکه هزینه تزریق واکسن در ارمنستان رایگان است ادامه می دهد: افرادی که قصد تزریق واکسن دارند باید حدود 10 روز در ارمنستان حضور داشته باشند.

به گفته وی در شرایط فعلی بیشتر تماس ها به آژانس گردشگری در رابطه با سفر به کشور ارمنستان است.

گزارش: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
محمدرضا طاهری-روزنامه نگار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز