خبرگزاری کار ایران

فرماندار زبرخان خبر داد:

امضا تفاهمنامه تدوین سند توسعه شهرستان زبرخان توسط دانشگاه فردوسی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۲۴۹

فرماندار شهرستان زبرخان گفت: تفاهمنامه تدوین سند توسعه این شهرستان توسط دانشگاه فردوسی مشهد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی سلیمانی در نخستین جلسه خبری سال ۱۴۰۰ افزود: نخستین اقدام در شهرستان زبرخان ایجاد آرامش وحدت و همدلی بین معتمدین و نخبگان شهرستان بود تا در سایه این تعامل و همکاری شاهد توسعه زبرخان باشیم و در این چارچوب ۳۰ نفر از نخبگان زبرخان‌ جهت تشکیل شورای توسعه زبرخان شناسایی شده‌اند و تفاهمنامه تدوین سند توسعه شهرستان زبرخان توسط دانشگاه فردوسی مشهد امضا شد.

وی اظهار داشت: طی یک‌سال گذشته ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی خیام که به‌ دلیل‌ برخی مشکلات تعطیل شده بود به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر فراهم شد.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر هفت واحد تولیدی تعطیل که به تملیک بانک‌ها در آمده‌اند در شهرک صنعتی خیام وجود دارد و ۱۸۶ نفر از کار باز مانده‌اند و با توجه به‌ شعار امسال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده احیای واحدهای تولیدی که به تملیک بانک‌ها در آمده‌اند به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل اداره صمت زبرخان اولیت استان است اظهار داشت: در کمتر از هفت ماه ۱۰ اداره مانند منابع طبیعی، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و بهزیستی در این شهرستان مستقل شده‌ و به دنبال مستقل کردن ۱۷ اداره دیگر هستیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: ارتقای راه قدمگاه به درود جهت تخصیص اعتبار در دستور کار قرار دارد و احداث راه درود به طرقبه و خرو به زُشک نیز در حال پیگیری است و دستور آغاز مطالعه احداث این راه‌ها از سوی استاندار ابلاغ شده البته هنوز کمیته برنامه‌ریزی زبرخان تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲ انتخابات مهم در پیش رو داریم عنوان کرد: ۸۵ نفر در حوزه انتخابیه شهرهای خرو، قدمگاه و درود ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۸ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده هفت نفر نیز انصراف داده‌اند و ۳۲۷ نفر هم برای شوراهای روستا ثبت نام کرده‌اند و همه روستاهای زبرخان به حد نصاب لازم برای تشکیل شورا رسیده است.

فرماندار زبرخان در خصوص آمار کرونا در این شهرستان اعلام کرد: تاکنون تعداد کل مراجعین سرپایی و بستری‌ها در این شهرستان به ترتیب ۲هزار و ۹۷۸ نفر و ۶۵۰ نفر، تعداد کل فوتی‌ها ۱۲۴ نفر بوده و همچنین در چهار نقطه خدمات آزمایش پی سی آر در زبرخان ارایه می‌شود.

سلیمانی عنوان کرد: ۱۲هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در زبرخان وجود دارد که از این‌ تعداد حدود یک‌هزار نفر به تبلت و موبایل دسترسی ندارند و تاکنون حدود ۱۶۰ عدد تبلت از سوی خیرین به دانش‌آموزان اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه تیم نظارت بر اصناف و واحدهای شهرستان نظارت دارد و ۲۵۹ مورد بازرسی و پنج مورد گزارش به تعزیرات و تاکنون یک مورد پلمب انجام شده است.

فرماندار زبرخان ادامه داد: برای احداث بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی زبرخان که یکی از زیرساخت‌های مهم این شهرستان است حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که باید از ظرفیت خیرین در این بخش استفاده شود و در سفر اخیر استاندار هم اضافه شدن ۴۵هکتار زمین به شهرک صنعتی خیام برای استقرار صنایع دانش‌بنیان مصوب شد.

سلیمانی گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم مانند گمرک، انبار گمرک، راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن طرح اولیه ایجاد بندر خشک در زبرخان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان تهیه شده و سرمایه‌گذار هم اعلام آمادگی کرده است.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در زبرخان اظهار داشت: قرار بر این شد سامانه ثبت‌نام این طرح به صورت ویژه برای خرو و درود یک بار دیگر باز شود البته در زمستان سال ۹۸ که طرح اقدام ملی مسکن شروع شد بیشترین سهمیه در استان برای شهر خرو در نظر گرفته شد و یک هزار و ۱۴ نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۵۱۴ نفر تایید شدند و تاکنون هشت نفر تشکیل پرونده داده‌اند و در حال حاضر ۲۰۰ واحد فاقد متقاضی در خرو وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز