خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست خبر داد:

۴ قلاده یوز در پارک ملی توران مشاهده شد + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۷۸۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده ۴ قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:  ٢٤ آذرماه روح الله یوسفی محیطبان فرمانده پاسگاه محیطبانی دلبر و عبدالصالح گری محیطبان این پاسگاه در ماموریت خود در زیستگاه های مرکزی پارک ملی توران با این ٤ یوز برخورد و این فیلم را ثبت می کنند.
 
او افزود: از آنجا که در این مسیر دوربین های تله ای از قبل کاشته شده بود بلافاصله رادمان ریٔیس پارک ملی توران اقدام به تخلیه دوربین های تله‌ای کردند که پس از بررسی تصاویر مشخص شد این خانواده همان خانواده تلخاب است که ٤ خردادماه در پارک ملی تصویربرداری و شناسنامه برایشان تهیه شده بود.
 
عبدوس گفت: تصویر دو توله جدا شده از مادر که از قبل شناسنامه داشتند هفته گذشته در توران ثبت شد که این دو رویداد ارزنده از نظر مطالعات آشیان گزینی یوزهای آسیایی بسیار حایٔز اهمیت و راهگشا است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست سمنان تصریح کرد: اقدامات حفاظتی انجام شده از جمله انتقال یوزپلنگ های پردیسان به این محدوده، خروج دام از پارک ملی توران و فنس کشی و کاهش سرعت در محور تهران مشهد، موجب ماندگاری جمعیت قابل توجهی از یوزپلنگ ها در یک پهنه کوچک یک صدهزار هکتاری از کل مجموعه یک و نیم میلیون هکتاری ذخیره گاه زیستکره توران شده است.
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز