خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

فروشگاه آثار نویسندگان بومی راه‌اندازی می‌شود

با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل فروشگاه آثار نویسندگان بومی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، رباب عزیزخانی در جلسه هم‌اندیشی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، برگزاری جشنواره‌های خانوادگی و فرهنگی را از جمله فعالیت‌های شایسته سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها و شهروندان برای فعالیت‌های روزانه خود نیازمند چنین جشنواره‌هایی هستند تا شادی و نشاط را در اجتماع به ارمغان آورد.

رباب عزیزخانی نصب بنرهایی با مضامین توصیه‌های روانشناختی به خانواده‌ها را در معابر از دیگر اقدامات ابتکاری این سازمان بیان کرد و افزود: انتظار ما از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این است که برنامه‌های ترغیب شهروندان و خانواده‌ها به سمت کتاب و کتابخوانی را در زمره فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی، برنامه‌هایی همچون نصب بنرهای تبلیغاتی، برگزاری work shop با مضامین کتابخوانی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با تم کتاب و کتابخوانی، راه‌اندازی بخش کتاب در خانه‌های شهروندی، طرح راه‌اندازی نمایشگاه و  فروشگاه آثار نویسندگان بومی و راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار را از مهمترین طرح‌های اجرایی مشترک این نهاد با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل عنوان کرد.

عزیزخوانی تصریح کرد: امیدواریم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در  بهبود وضعیت کتابخانه‌های مشارکتی شهرداری مساعدت کند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نیز با تقدیر از فعالیت و نقش کتابخانه‌های عمومی در ارتقای سطح فرهنگ شهرنشینی، دغدغه این دو ارگان را مشترک دانسته و گفت: تلاش و کوشش سازمان و کتابخانه‌های عمومی در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی و تزریق نشاط اجتماعی قرار دارد.

بابک پورپناهی، برنامه کتابخانه‌های عمومی را در نهادینه کردن فرهنگ خردورزی و رشد آگاهی‌های عمومی مفید و تأثیرگذار دانست و افزود: با بررسی‌های بیشتر جزئیات توسط کارشناسان و انعقاد تفاهم نامه، این برنامه‌ها در طول سه ماهه آخر سال جاری و در سال آینده به صورت مشترک اجرا خواهند شد.

وی از برگزاری جشنواره آدم برفی در زمستان سال جاری و راه‌اندازی 5 خانه شهروندی در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره آدم برفی با تِم کتاب و کتابخوانی و راه‌اندازی بخش کتاب در خانه‌های شهروندی از برنامه‌های مورد حمایت این سازمان است.

کد خبر : ۳۳۱۰۲۶