خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی اردبیل:

صدور بیش از ۳۳ هزار مورد مجوز کسب و‌ کار از طریق شناسه یکتا

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۹۴۵

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۳۳ هزار و ۴۰۶ مورد مجوز کسب و کار در سطح استان اردبیل از طریق درگاه ملی شناسه یکتا صادر شده است.

به گزارش ایلنا، یعثوب نژاد محمد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۸۰۶ درخواست در درگاه ملی اردبیل ثبت شده است، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۴۰۶ مورد مجوز کسب و‌کار صادر شده است.

وی افزود: حدود ۸۱ درصد ان در مدت قانونی و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی صادر شده است و تاکنون ۲۹۲ مورد شکایت در سامانه ثبت شده است  و در مرحله رسیدگی قرار دارد و تنها یک مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اردبیل بیان کرد: اردبیل پیشتاز حذف مجوزهای کاغذی و اخذ شناسه یکتا بوده و تاکنون بعد از لرستان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

نژادمحمد با تاکید بر ضرورت ثبت نام تمامی صاحبان کسب و کار برای شناسه یکتا اظهار کرد: داشتن شناسه یکتا برای همه صاحبان کسب و کارها الزامی است لذا از سال ۱۴۰۳ مجوز کاغذی تمامی فعالان اقتصادی باطل خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگاه ملی مجوزها تحت مدیریت هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار تنها مرجع رسمی اعلام شرایط در این حوزه است، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری با داشتن شرایط لازم، می‌توانند با استفاده از این درگاه، از طریق اینترنت طی مدت زمانی ۴۸ ساعت الی ۱۵ روز صاحب مجوز کسب و کار خود شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل شفاف سازی و سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب‌وکارها را کارکرد اصلی این درگاه عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در صدور مجوز به این درگاه متصل و حدوداً صددرصد مجوزهای کسب‌وکار از طریق این درگاه صادر می‌شوند که این درگاه به منظور تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار کشور اجرایی شده است و برخی شروط ناهنجار در فرآیند صدور مجوزها حذف شده است و هم اکنون شاهد تسهیل روند صدور مجوزها هستیم.

وی به امکان ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که متقاضیان دریافت مجوز از زمان یا پاسخ دریافتی نارضایتی داشته باشند می‌توانند شکایت خود را در سامانه درگاه ملی شکایت خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز