خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون استان اردبیل:

هنوز جا برای خدمت بیشتر به کودکان این مرز و بوم وجود دارد

کد خبر : ۱۱۱۴۵۰

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بی‌توجهی به اجرای مفاد کنوانسیون حقوق کودک آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته و اسباب نگرانی شده است.

ایلنا: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بی‌توجهی به اجرای مفاد کنوانسیون حقوق کودک آسیب‌های بسیاری را به همراه داشته و اسباب نگرانی شده است.

به گزارش ایلنا از اردبیل مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در مراسم افتتاح برنامه‌های هفته ملی کودک در سالن تربیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تبریک این روز بزرگ به کودکان اظهار داشت: در باور متصدیان تربیتی که در خدمت کودکان هستند هر روز، روز کودک است.

ناهید اللهویردیزاده تصریح کرد: تلاش‌های صورت گرفته در زمینه کودکان هر چه گسترده باشد باز هم کافی نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده کودکان حق دارند در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شوند و این وظیفه بزرگتر‌ها و مسئولان است که چنین شرایطی را برای تعالی و رشد کودکان به وجود آورند.

این مسئول اضافه کرد: برای استیفای حق کودکان نهادهای مختلفی شکل گرفته که یکی از آن‌ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و دینی تلاش می‌کند محیطی شاد برای پرورش کودکان به وجود آورد.

وی با اشاره به تمهیداتی که برای پاسخگویی به نیازهای کودکان در نظام مقدس جمهوری اسلامی اندیشیده شده بیان کرد: با توجه به تمام تلاش‌های صورت گرفته اعتقاد داریم هنوز جا برای خدمت بیشتر به کودکان این مرز و بوم وجود دارد و تا دستیابی به مطلوب فاصله زیادی پیش رویمان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان اظهار امیدواری کرد با دعای پاک کودکان، کلیه کودکان در اقصی نقاط جهان از زندگی آرام و شاد که حق اولیه آنهاست، برخوردار شوند و کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص در این روز بزرگ بهبود یابند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این مراسم با تاکید بر زندگی به سبک اسلامی گفت: اسلام کامل‌ترین دین الهی است که حقوق کودکان را به نحوه شایسته رعایت کرده است.

خدیجه جعفری با اشاره به اینکه بزرگان دین اسلام احترام ویژه‌ای به کودک قائل بودند و ائمه نیز توصیه‌های زیادی در باب ارزش و جایگاه کودک دارند، احترام به کودکان را از مظاهر اولیه اسلام دانست.

وی با بیان قصه‌ای در مورد توکل به خدا و قبول مشیت الهی افزود: از حکمت خداوند است که‌گاه انسان با مشکل مواجه می‌شود اما باید در هر حال خداوند را یاد کنیم و توکل به خدا داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از مربیان خواست در مسیر تربیت کودکان سبک اسلامی را مد نظر داشته باشند چرا که تزکیه بر‌تر از تعلیم است.

در ادامه مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک نمایش سایه‌ بازی که در جشنواره کشوری نمایش عروسکی مورد توجه مسئولان کانون قرا گرفته بود، اجرا شد.

پارسا سیفی عضو کودک مرکز پنج اردبیل عنوان نماینده کودکان و مشاور مدیر کل کانون استان اردبیل کنفرانسی در مورد حقوق کودک ارائه کرد.

افتتاح نمایشگاه ویژه آثار کودکان از سوی دبیر فرماندار اردبیل به پارسا سیفی واگذار شد و این عضو کانون نمایشگاه ویژه هفته ملی کودک را افتتاح کرد.

در پایان مراسم میهمانان از کارگاه‌های ادبی، هنری و بحثکتاب بازدید کردند و با نحوه فعالیت این کارگاه‌ها آشنا شدند.

با این مراسم هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل آغاز شد و تا ۲۱ مهر ماه با برنامه‌های متنوع در اردبیل و شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز