خبرگزاری کار ایران

هدست گوگل: ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

با اینکه گوگل نقشه های رقابت با اوکولوس ریفت را پاره کرده و دور انداخته بود، سایت Engadget گزارش کرده که این شرکت همچنان روی یک هدست مستقل و کاملا جدید کار می کند— هدستی که مشخصه های واقعی مجازی و واقعیت افزوده را در هم ترکیب کرده است.

بنا به گفته منابع این سایت، شرکت گوگل در حال کار روی یک هدست مخصوص است که دیگر برای کار کردن نیازی به استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر ندارد. این سایت گفته با اینکه این هدست دارای یک صفحه نمایش است، بیشتر به واقعیت افزوده گرایش دارد. هنوز مشخص نیست که این هدست چه شکلی خواهد بود، اما ظاهرا بیشتر شبیه هولولنز مایکروسافت است تا هدست اوکولوس ریفت. بنا به گزارشات Recode، این دستگاه در اصل برای رقابت با بقیه دستگاه های VR گیم طراحی شده بود، اما این شرکت برنامه ساخت سخت افزارهای دیگری را جایگزین آن کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیجی فارسی، گوگل همین حالا هم برنامه های بلندپروازانه ای برای واقعیت مجازی دارد. این شرکت اوایل امسال از پروژه DayDream رونمایی کرد، که یک پلتفورم VR اندروید است که روی هدست های مقوایی گوگل کار می کرد. اما به گفته سایت Engadget، برنامه های بلندمدت این شرکت فراتر از تجربه های اندرویدی بوده و بیشتر روی سخت افزار منحصربفرد متمرکز است.

شرکت گوگل در سایر حوزه ها روی واقعیت افزوده کار کرده که از آن جمله می توان به همکاری با شرکت Magic Leap در تکنولوژی “واقعیت ترکیبی” اشاره کرد، که گفته شده از این تکنولوژی در هدست جدید گوگل هم استفاده خواهد شد. با توجه به موفقیت چشمگیر Pokemon Go در هفته گذشته، از همین حالا مشخص است که مشتریان برای این واقعیت افزوده در آینده صف می بندند.

 

کد خبر : ۳۹۱۸۱۰