خبرگزاری کار ایران

چاپ مجموعه‌داستان منصور علیمرادی در نشر نون؛

«زیبای هلیل» در ایستگاه دوم

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۱۸

«زیبای هلیل» اولین مجموعه داستان منصور علیمرادی داستان‌نویس است و مجموعه‌ی ۸داستان است که توسط نشرنون به چاپ دوم رسیده.

ویراست دوم مجموعه‌داستان «زیبای هلیل» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «زیبای هلیل» اولین مجموعه داستان منصور علیمرادی داستان‌نویس است و مجموعه‌ی ۸داستان است که توسط نشرنون به بازار کتاب راه پیدا کرده است.

داستان‌‌های این مجموعه که چاپ اول آن مورد استقبال منتقدین و علاقمندان ادبیات داستانی ایران قرار گرفت؛ دارای مضامین عمیق انسانی هستند و در قالبی متفاوت منتشر شده‌اند. جادو و باورهای مردم جنوب نقش پررنگی در این داستان‌ها دارند. در این داستان‌ها به ضرورت موقعیت و موضوع داستانی، تکنیک و فرم شکل می‌یابد و حتی زبان داستانی نیز به فراخور مضمون و دیدگاه‌های مطرح شده در هر یک از داستان‌ها، متغیر است.

در برخی از داستان‌های این مجموعه نه‌تنها در بافت و لحنی محلی و منطقه‌ای خلق شده‌اند بلکه فرم و ساختار خود را نیز از دل این روابط خاص و ویژه بیرون کشیده است.

«موسا»، «رفعت‌نظام کدوم‌تایه پیرمرد؟»، «زیبای هلیل»، «آهو»، «بایک فشنگ چه می‌شود کرد مگر…»، «برگه‌ی امتحانی» و «سرزمین مادری» «مهندس برق‌کشانی» داستان‌های این مجموعه هستند. این مجموعه‌داستان مورد توجه زیادی قرار گرفته است و چاپ اول آن نامزد بخش نهایی جایزه هفت‌اقلیم و کتاب فصل بوده است.

منصور علیمرادی متولد ۱۳۵۶ است و تاکنون یک رمان، یک‌ مجموعه شعر و تعدادی از آثار تحقیقی در باب فرهنگ مردم از او منتشر شده است. رمان «شب جاهلان» و مجموعه‌شعر «آوازهای عقیم باد» نیز از او توسط نشر نون منتشر خواهد شد. «زیبای هلیل» در ۱۱۲ صفحه و با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه به بازار کتاب راه یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز