خبرگزاری کار ایران

مدیر كل آموزش وپرورش خوزستان خبر داد:

خوزستان در كسب رتبه‌های تك رقمی كنكور 92 در جایگاه دوم كشور قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۶

حضور خانواده‌ها در كنار آموزش‌ و پرورش، محور اصلی این پیشرفت بوده‌‌ است.

ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در نشست با کسب کنندگان رتبه‌های تک رقمی کنکور۹۲ گفت: خوزستان در کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور ۹۲در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخوزستان، نشست مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان با رتبه‌های تک رقمی کنکور ۹۲با حضور خانواده‌های آن‌ها و جمعی از اصحاب رسانه درسالن غدیر این اداره کل برگزار شد.

رحمن فلاحی در این نشست گفت: با اعلام نتایج رتبه‌های تک رقمی کنکور ۹۲ و کسب رتبه ۲ کنکور در رشته تجربی و رتبه ۷ در رشته ریاضی، خوزستان بعد از استان تهران، مشترکآ «با استان‌های اصفهان و فارس در جایگاه دوم کشور قرار گرفته است که این موفقیت ارزشمند برای اولین بار حاصل شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان با اشاره به ارتقاء رتبه علمی آموزش‌و پرورش خوزستان از ۲۷ به ۱۲ طی ۲ سال اخیر، قسمت عمده این موفقیت را در نتیجه کسب رتبه‌های بر‌تر در کنکور سراسری دانست و نسبت به ارتقا این جایگاه با توجه به کسب ۲ رتبه‌ تک رقمی در کنکور امسال ابراز امیدواری کرد و افزود: حضور خانواده‌ها در کنار آموزش‌ و پرورش، محور اصلی این پیشرفت بوده‌ است.

فلاحی در ادامه خاطرنشان کرد: جهت افزایش قبولی داوطلبان خوزستانی در کنکور به‌ عنوان یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه علمی‌ و بیانگر برنامه‌ریزی آموزشی در سطح استان، اولویت‌ها و برنامه‌های اداره‌ کل در این زمینه در چند محور مورد توجه قرار گرفت.

وی با برشمردن اهم این اقدامات، به تشکیل یک ستاد ویژه کنکور در سطح استان و در تمام ادارات آموزش‌ و پرورش در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این ستاد مطابق جدول زمان‌بندی فعالیت خود را آغاز کرد؛ دستورالعمل برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکوری در زمان مقرر به مناطق ارسال و پیگیری شد؛ برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکوری با ظرفیت بیش از ۹ هزار دانش‌آموز در مقطع پیش‌دانشگاهی در مناطق محروم و کلاس‌های تقویت بنیه‌علمی با ظرفیت بیش از هشت هزار دانش‌آموز در مقطع سوم متوسطه در قالب ۳۴۵ کلاس درس از اقدامات این ستاد است.

وی با اشاره به افزایش تعداد رتبه‌های بر‌تر زیر هزار کنکور استان از ۹۷ نفر در سال گذشته به ۱۴۰ نفر در سال جاری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌ شده جهش خوبی در این زمینه اتفاق افتاد و باید هدایت تحصیلی خوبی انجام شود. کسب این موفقیت‌ها نشانه استعداد سرشار دانش‌آموزان، حساسیت خانواده‌ها به پیشرفت تحصیلی فرزندان خود و حاصل یک تلاش جمعی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان همچنین با بیان این‌که در سال گذشته ایجاد ۷۸ پایگاه آموزشی در زمینه کنکور در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت، افزود: معتقدیم با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و هدایت تحصیلی سازمان‌یافته دانش‌آموزان در مدارس دولتی، درصد موفقیت دانش‌آموزان استان بیشتر خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم علی عجم و حسین طاهری از دبیرستان شهید بهشتی ناحیه ۴ اهواز به ترتیب دارای رتبه‌های دوم و هفتم در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی‌ و فنی به همراه خانواده‌های خود حضور یافتند و عمده عوامل موفقیت خود را توکل به خدا، تلاش مستمر و پشتکار فردی، پیگیری و همراهی خانواده‌ها، تلاش و برنامه ریزی مدیران و مربیان و معلمان سخت کوش بیان کردند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز