خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول خبر داد:

توقیف حدود ۸ هزار لیتر روغن موتور غیر استاندارد

کد خبر : ۸۸۸۹۲

۸ هزار و ۲۴۰ لیتر روغن موتور فاقد نشان استاندارد ملی ایران با نام‌های تجاری روستر، پلاتین، اکسور و مهستان در شهرستان دزفول توقیف شدند.

ایلنا: رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول گفت: در تیر ماه سال جاری و در راستای بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی کار‌شناسان این اداره موفق به شناسایی و توقیف ۸ هزار و ۲۴۰ لیتر روغن موتور فاقد نشان استاندارد ملی ایران با نام‌های تجاری روستر، پلاتین، اکسور و مهستان در فروشگاه‌های عرضه کننده روغن موتور در شهرستان دزفول شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد اسماعیل شیخ گفت: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بودند. طبق ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا‌ها با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

وی افزود: با توجه به پایان مهلت قانونی تعیین شده جهت دریافت نشان استاندارد ایران برای واحدهای تولید کننده روغن دنده و روغن هیدرولیک به توزیع کنندگان این محصولات هشدار داد از هرگونه عرضه این کالا‌ها بدون نشان استاندارد جداً خوداری نمایند.

شیخ به همشهریان و هم استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز