خبرگزاری کار ایران

آیت الله علم الهدی:

برای یک خطبه 40 دقیقه‌ای، چهار ساعت مطالعه می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۴۲

از همه سخت‌تر برای من امام جمعه است که می‌خواهم خطبه بخوانم و جای دو رکعت نماز است و نمازگزاران تنها گوش می‌دهند، اما بنده باید به جای دو رکعت نماز حرف بزنم و این حرف‌ها باید خیلی حساب شده باشد.

ایلنا: امام جمعه مشهد گفت: نماز جمعه با محوریت قرار دادن انقلاب اسلامی، سبب نهادینه شدن دین در جامعه شده و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به اساس اسلام را خنثی می‌کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع اعضای ستاد نماز جمعه مشهد با اشاره به ایستادگی مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب افزود: ایستادگی مردم ما در پای نظام باعث سقوط دشمنان و توطئه‌های شیطانی آن‌ها شده است و عامل اصلی ایستادگی مردم اقامه نمازهای جمعه بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه هر هفته در سراسر کشور حدود ۷۰۰ نماز جمعه برپا می‌شود، گفت: نماز جمعه و برپایی آن از برکات و فضائل انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند به اساس اسلامیت و بنیه دینی به ما لطمه بزند اظهار داشت: نماز جمعه با محوریت قرار دادن انقلاب اسلامی، سبب نهادینه شدن دین در جامعه شده و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به اساس اسلام را خنثی می‌کند.

وی خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه مشهد و تأکید بر این مسئله که آن‌ها در حال خدمت به خلق خدا هستند، افزود: اعضای ستادهای نماز جمعه، خدمت به خلق خدا می‌کنند و در این راه از تفریح خود می‌گذرند و البته همین مسئله سبب بیمه خود و خانواده‌شان می‌شود.

علم‌الهدی گفت: شما در نماز جمعه فقط خدمتگزار خدا هستید و با افرادی سر و کار دارید که از بنده خدا و از سوی دیگر مهمانان امام هشتم(ع) هستند.

وی گفت: دین ما اگر بخواهد در برابر دشمنان در یک ژست مقتدرانه جلوه کند جزء در سایه نظام اسلامی ممکن نیست، زیرا انقلاب ما به دین، ژستی داده که در دنیا قد علم کرده و دشمنان دین را در دنیا ذلیل کرده است.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: نماز جمعه کار سخت و دشواری است، از همه سخت‌تر برای من امام جمعه است که
می‌خواهم خطبه بخوانم و جای دو رکعت نماز است و نمازگزاران تنها گوش می‌دهند، اما بنده باید به جای دو رکعت نماز حرف بزنم و این حرف‌ها باید خیلی حساب شده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حدود نیم قرن تجربه سخنوری و منبر رفتن دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود برای هر نماز جمعه، مطالعه ویژه و مخصوص به خود را دارم و گاهی برای یک خطبه 40 دقیقه‌ای، چهار ساعت مطالعه می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز