خبرگزاری کار ایران

نخسین جلسه شورای استاندارد خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۷۴

حفظ بازارهای موجود و توفیق در عرصه ی بازارسازی مستلزم توجه جدی به موضوع استاندارد و تلاش در جهت نزدیک کردن استاندارد کشورهای هدف به استانداردهای کشورمان با استفاده از روش هایی چون آموزش کارشناسان استاندارد این کشورها می باشد.

ایلنا: با حضور استاندار خراسان رضوی، نخستین جلسهٔ شورای استاندارد استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین فروزان مهر در این جلسه با اشاره به گسترهٔ وسیع مقولهٔ استاندارد اظهار کرد: موضوع استاندارد علاوه بر حوزهٔ کالا، خدمات ارایه شده در تمام زمینه‌ها از جمله بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، محیط زیست، کشاورزی، مباحث عمرانی و خدمات فنی و مهندسی را شامل می‌شود.

وی از استاندارد به معنای رعایت حداقل کیفیت در تولید کالا و ارایهٔ خدمات یاد و بر لزوم ورود دستگاه‌های اجرایی به حوزهٔ استانداردسازی فرآیند‌ها و اصلاح فعالیت‌های خود در راستای کاستن از بوروکراسی اداری، نزدیک شدن به بودجه ریزی عملیاتی و خدمت رسانی مطلوب‌تر تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی ورود صحیح شورای استاندارد به موضوعات این حوزه و تعیین اولویت‌های استانداردسازی در استان را ضروری برشمرد و افزود: این امر نیازمند انجام بررسی مقدماتی توسط دبیرخانه و تهیه گزارش از وضعیت موجود استان در مقولهٔ استاندارسازی کالا‌ها و خدمات است که بایستی در جلسهٔ بعدی به منظور تعیین افق راه و شمای فعالیت‌های آتی شورا ارایه شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی در زمینهٔ صدور کالا و خدمات به کشورهای مختلف تصریح کرد: حفظ بازارهای موجود و توفیق در عرصهٔ بازارسازی مستلزم توجه جدی به موضوع استاندارد و تلاش در جهت نزدیک کردن استاندارد کشورهای هدف به استانداردهای کشورمان با استفاده از روش‌هایی چون آموزش کار‌شناسان استاندارد این کشور‌هاست.

فروزان مهر بر استفاده از توان بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف یاد شده تاکید و اضافه کرد: تلاش در جهت یکپارچه سازی استاندارد‌ها، ایجاد پنجرهٔ واحد در مبادی ورودی و خروجی کالا‌ها و خدمات و اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در راستای افزایش رغبت در واحدهای تولیدی و دستگاه‌های ارایه دهندهٔ خدمات برای رعایت شاخص‌های استاندارد از دیگر مواردی است که باید در دستور کار شورای استاندارد استان قرار گیرد.

وی مادهٔ ۱۵۵ قانون برنامهٔ پنجم را یکی از ظرفیت‌های قانونی برای ملزم کردن واحدهای تولیدی جهت حرکت به سمت اصلاح فرآیندهای تولید و ارایه کالاهای با کیفیت عنوان کرد و افزود: در این ماده بر ممنوعیت خرید کالا‌ها و خدمات مشمول استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد ملی ایران باشند از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید شده است که بایستی تدوین سازو کارهای اجرایی آن جزء اولویت‌های شورای استاندارد باشد.

رییس شورای استاندارد خراسان رضوی بر تهیه و ارایه آیین نامهٔ اجرایی ماده ۲۵ قانون اصلاح الگوی مصرف و تبصرهٔ ۴ ماده ۶ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در جلسهٔ آیندهٔ این شورا تاکید کرد و گفت: بایستی تمام ملاحظات و بسترهای لازم جهت حمایت از واحدهای تولیدی با تدوین شیوه نامه‌ای مبتنی بر حرکت گام به گام و استفاده از تعامل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در تعیین استاندارد مصرف انرژی در صنعت فراهم شود.

گفتنی ست در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیران کل دفا‌تر شهری و امور شورا‌ها، اقتصاد و امور بین الملل و برنامه ریزی و بودجهٔ استانداری، مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی و کار‌شناسان استاندارد برگزار شد؛ اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل این حوزه، تعیین کمیسیون‌های ذیل شورا و اعضای پیشنهادی آن پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز