خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان:

بد حسابی دولت بر کارگران «چایکار» تاثیر می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۰

چکیده:«حدود ۴۰ درصد از جمعیت اهالی شرق گیلان را چایکاران تشکیل می‌دهند/ به دلیل بدحسابی‌های دولت وضعیت چایکاران به ویژه کارگران چایکار مناسب نیست».

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: به دلیل بدحسابی‌های دولت وضعیت چایکاران به ویژه کارگران چایکار مناسب نیست.
غلامحسین رضاپور فلاحتی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: حدود ۴۰ درصد از جمعیت اهالی شرق گیلان را چایکاران تشکیل می‌دهند.
وی بایادآوری اینکه دولت در سالهای اخیر بابت خرید چای خشک به کارخانه‌های چای خشک‌کنی دولتی و خصوصی بسیاری بدهکار است، گفت: به دلیل این بد حسابی کارخانه‌های چای خشک کنی برای خرید برگ سبز چای با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند.
این مقام صنفی کارگری بایادآوری اینکه خود چایکاران باید برای کاشت محصول و برداشت برگ سبز چای کارگرانی را بصورت روز مزد استخدام کنند، گفت: استمرار این بدحسابی در ‌‌نهایت به زیان کارگران چای‌کار و چای‌چین تمام می‌شود.
رضاپور فلاحتی بابیان اینکه به تازگی بخشی از مطالبات معوقه دولت به چایکاران پرداخت شده است: بیشتر کارگران چایکار و چای‌جین زنانی هستند که بصورت روزمزد و فصلی از طریق انجام کار کشاورزی کسب درآمد می‌کنند.
این مقام کارگری یادآور شد: به غیر از کارگرانی که در باغات چای مشغول کار هستند، تعدادی کارگر نیز در کارخانه‌های چای‌خشک کنی مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: صرفه نظر از اینکه هنوز در اجتماع کشاورزان گیلان به ویژه کشاورزان زن اهمیت برخورداری از حمایت‌های اجتماعی درک نشده است، تاخیر دولت در پرداخت مطالبات چایکاران فشار بیشتری را متوجه کارگران چایکار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز