خبرگزاری کار ایران

فرشید یزدانی:

دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی منابع تامین اجتماعی را كاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۱

مصوبه حداقل مزد شورای عالی کار به دلیل نادیده گرفتن ارزش نیروی کار در تولید ناعادلانه بود/ اینکه مزد کارگران در ‌‌بیشترین حالت ۲۵ درصد افزوده شود برازنده کرامت انسانی نیست.

یک کار‌شناس تامین اجتماعی معتقد است با مبلغی که به عنوان حداقل مزد سال آینده تعیین شد، سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات خود با كاهش منابع مواجه خواهد شد.

فرشید یزدانی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مصوبه حداقل مزد شورای عالی کار به دلیل نادیده گرفتن ارزش نیروی کار در تولید ناعادلانه بود.

وی بابیان اینکه در جریان جهش‌های تورمی سال ۹۱ هزینه نیروی انسانی در هزینه تمام شده تولید کاهش یافته است، گفت: اینکه مزد کارگران در ‌‌نهایت ۲۵ درصد افزوده شود برازنده کرامت انسانی نیست.

یزدانی با استناد به فرمول مرود استفاده شورای عالی کار برای تعیین مزد سال ۹۲ و همچنین آمارهای مربوط به وضعیت شغلی و دریافتی کارگران گفت: براین اساس دریافتی مزد بگیران در خوشبینانه‌ترین حالت بطور متوسط ۱۵ درصد افزوده خواهد شد.

وی گفت: این درحالی است که به استناد گزارشهای رسمی بانک مرکزی، نرخ تورم در ماه‌های پایانی سال افزایشی ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

این کار‌شناس تامین اجتماعی با یادآوری اینکه بخشی از منابع سازمان تامین اجمتاعی از محل حق بیمه کارگران تامین می‌شود، گفت: از آنجا که مبلغ حق بیمه تابعی از مزد کارگران است می‌توان احتمال داد که با توجه به افزایش ناچیز مزدی ممکن است سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات خود با مشکلاتی مواجه شود.

یزدانی با بیان اینکه در سال جاری هزینه‌های درمانی تا حدود ۱۰۰ درصد دچار افزایش شده‌اند گفت: وقتی منابع سازمان تامین اجتماعی تنها ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، سازمان در انجام تعهدات بیمه‌ای و درمانی خود با مشکل مواجه شده و این مسئله در ‌‌نهایت باعث ناکارآمدی قوانین کنونی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز