خبرگزاری کار ایران

عضویت ثابت ۱۸ هزار ایلامی در کانون‌های مساجد

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۹۵

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از عضویت ثابت ۱۸ هزار جوان و نوجوان ایلامی در کانون‌های مساجد این استان خبر داد.

ایلنا: حجت الاسلام علی چراغی‌پور، اظهار کرد: تعداد ۱۸ هزار ایلامی در کانون‌های فرهنگی و هنری عادی و تخصصی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان عضو هستند.

به گزارش ایلنا وی، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۱۳۵ کانون فرهنگی و هنری در مناطق عشایری و روستایی مناطق محروم در حال فعالیت هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: ۱۸ مرکز خانه نور در استان نیز عهده دار فعالیت قرآنی ویژه کودکان و نونهالان در استان هستند و آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ و قرائت و ترتیل و نونهالان و نوجوانان را برعهده دارند.

حجت الاسلام چراغی‌پور، با اشاره به اینکه ۹ هزار جوان و نوجوان ایلامی نیز در برنامه‌های طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها حضور دارند، تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد در زمینه کلاس‌های ویژه فرهنگی هنری، قرآنی، مذهبی و معارف اسلامی و ورزشی همزمان با سراسر استان از اول تیرماه آغاز شده و تا ۱۷ شهریور به پایان خواهد رسید.

وی، تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد رویکرد اصلی طرح‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان برشمرد و بیان کرد: طرح اوقات فراغت راهی مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: تلاش برای جذب اعضای جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از میان نوجوانان و جوانانی که به‌دنبال پرکردن اوقات فراغت خود هستند از دیگر کارکردهای اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ماه رمضان برای غنی سازی اوقات فراغت، بیان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی است تا متولیان امور فرهنگی در مساجد در بعد پرورش روحی و معنوی جوانان اقدام کنند چراکه توجه به این بخش امری ضروری است.

حجت الاسلام چراغی‌پور، با بیان اینکه کانون‌های مساجد بهترین فرصت برای غنی سازی اوقات فراغت است، گفت: انجام فعالیت‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌های احکام، پاسخ به سوالات شرعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در طرح اوقات فراغت است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی اوقات فراغت سال جاری با ماه مبارک رمضان، سعی شده است در این فعالیت هاجنبه‌های مذهبی و دینی در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز