خبرگزاری کار ایران

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز:

كاهش حوادث كارگاهی اولویت اول اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز است

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۶۴

سادگی و سرعت عمل، از ویژگی های سیستم الكترونیكی اعلام وضعیت ایمنی، و مقرر شده است تا در كارگاه‌های ساختمانی كه خطرات جانی برای كارگران یا همسایه‌های مجاور وجود دارد با شدت عمل بیشتری اعمال شود.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز گفت: پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی و نجات جان کارگران از جمله اهداف اصلی طرح کاهش حوادث کارگاهی در بخش ساختمان و از اولویت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ایمانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه بیشترین سهم حوادث کار، مربوط به فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی است، نسبت چند برابری تعداد شاغلان بخش صنعت نسبت به ساختمان و بررسی تعداد حوادث آن‌ها، روشن است میزان وفور حوادث در کارگاه‌های ساختمانی بیش از انتظار بوده و نیاز به تامل، بررسی وبرنامه ریزی جدی دارد.

وی در همین رابطه افزود: طی یکسال گذشته جلسات زیادی با حضور کار‌شناسان و صاحب نظران امر تشکیل شد و پس از بحث و تبادل نظرهای فراوان، چک لیست الکترونیکی ایمنی، تنظیم وراه اندازی گردیده است که بازرسی حین انجام کار و قابلیت رصد کارگاههای ساختمانی را می‌سر می‌سازد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز ضمن برشمردن ویژگی‌های این چک لیست الکترونیکی ایمنی گفت: سادگی و سرعت عمل، از ویژگی‌های سیستم الکترونیکی اعلام وضعیت ایمنی، و مقرر گردیده است تا در کارگاه‌های ساختمانی که خطرات جانی برای کارگران یا همسایه‌های مجاور وجود دارد با شدت عمل بیشتری اعمال شود.

ایمانی تصریح کرد: بسیاری از حوادث، ناشی از خطاهای انسانی است که می‌توان با آموزش، الزامات قانونی رعایت موارد ایمنی را از سوی عوامل اجرایی متذکر شد.

این مسئول با اشاره به آمار توزیع حوادث در شهرستان‌های استان البرز اظهار داشت: شهر کرج بیشترین تعداد حوادث را داشته که با توجه به جمعیت شاغل در این شهر، این آمار دور از انتظار نیست و با توجه به شدت حوادث بررسی شده در این شهرستان برنامه ریزی برای کنترل وکاهش حوادث در این شهر، اولویت بیشتری دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به نسبت چند برابری تعداد شاغلان بخش صنعت نسبت به ساختمان و بررسی تعداد حوادث ناشی از آن‌ها میزان وفور حوادث در کارگاه‌های ساختمانی بیش از انتظار بوده و نیاز به تامل، بررسی وبرنامه ریزی جدی دارد.

وی بیشترین تعداد متوفیان حوادث ناشی از کار را مربوط به فعالیت‌های ساختمانی دانسته وعنوان کرد: علاوه بر ضرورت کنترل تعداد حوادث در این بخش اقدام در خصوص کاهش آثار و شدت ان نیز ضروروت دارد.

ایمانی؛ عدم نظارت کارفرما بر نحوه فعالیت کارگاه، سهل انگاری و بی‌احتیاطی کارگران، دستگاه بدون حفاظ یا دارای نقص فنی، عدم تهیه و تحویل تجهیزات حفاظتی، عدم آموزش کارگر و عدم استفاده کارگر از وسایل حفاظتی را به ترتیب از مهم‌ترین علل وقوع حوادث کار خواند.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز در پایان خاطر نشان کرد: پیشی گرفتن سهم علل انسانی بر علل فنی و دستگاهی حاکی از نیاز ضروری به فرهنگ سازی و آموزش صحیح کارگر و کارفرما در حوزه پیشگیری از حوادث ناشی از کار است که با اجرای سیستم الکترونیکی اعلام وضعیت ایمنی، انتظار می‌رود کاهش خطاهای انسانی را به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز