خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

روستا‌ها باید در اولویت برنامه‌های توسعه استان قرار بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۱۰

تهیه و تدوین بسته توسعه پایدار روستایی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، زیربنایی از تکالیف شورای برنامه ریزی استان است.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضرورت تدوین طرح توسعه پایدار روستایی تاکید کرد و گفت: توجه به روستا‌ها نباید از مدار اولویت خارج شود و در این راستا شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید نسبت به تدوین بسته‌ای با سیاست معین به منظور توسعه پایدار روستایی اقدام کند.

به گزارش ایلنا در کرج کاوه حدادپور با بیان این مطلب افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه روستایی که امسال به تصویب هیئت وزیران رسید و ابلاغ هم شد، وظایفی برای برخی از دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت مبتنی بر برنامه باید اولویت شورای برنامه ریزی و توسعه باشد، بیان کرد: در شورای برنامه ریزی اولویت بخشی به مسیر پیشرفت، عمران و آبادانی استان، اجرای تعهدات و مصوبات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حداد‌پور تصریح کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز در راستای آیین نامه مذکور وظیفه تهیه برنامه تفصیلی تامین راه مناسب برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار را برعهده دارد.

وی بیان داشت: از دیگر تکالیف شورای برنامه ریزی استان، تهیه و تدوین بسته توسعه پایدار روستایی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، زیربنایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی در پایان خواستار تقویت عملکرد کارگروه‌های زیر مجموعه شورای برنامه ریزی استان شد و بیان کرد: عملکرد کارگروه‌ها بر تصمیم گیری‌های شورای برنامه ریزی به عنوان تصمیم سازان برنامه ریزی‌های کلان استان بسیار موثر است بنابراین هرچه کارگروه‌ها کار‌شناسی‌تر و تخصصی‌تر باشند نتیجه مطلوب تری حاصل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز