خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

مصوبات شوراها نباید مغایرتی با قوانین بالادستی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۴۲

هیچ مسئولی حق دخالت در تصمیمات اعضای شوراها را ندارد./ مسائل کلان و مهم زندگی شهری در اولویت تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد./ اعضای شوراها، از اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و منفعت طلبانه در این کمیسیون ماده 100 پرهیز کنند.

ایلنا: استاندار البرز گفت: مصوبات شوراها باید کاملا قانونی بوده و مغایرتی با قوانین بالادستی و از پیش نوشته شده رده‌های مختلف مدیریتی کشور نداشته باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، استاندار البرز با بیان این مطلب در جمع منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز افزود: اعضای شوراهای شهر با خویشتن داری و سعه صدر از بروز اختلافاتی که ممکن است باعث کم رنگ شدن اعتبار شوراها و احیانا با استمرار آن، باعث انحلال آن‌ها شود پرهیز کنند.

اصغر عربیان در ادامه با مهم خواندن تصمیمات شوراها در روند مدیریت شهرها به خصوص در انتخاب شهرداران گفت: اعضای شوراها در انتخاب شهرداران به منطق، قانون و عرف توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

هیچ  مسئولی حق دخالت در تصمیمات اعضای شوراها را ندارد

وی در ادامه با بیان این مطلب که هیچ کس و به خصوص مسئولی حق دخالت در تصمیمات اعضای شوراها را ندارد افزود: این بدان معنی نیست که که اعضای شوراها از مشورت با افراد فرهیخته و نخبگان شهر، بهره‌ای نبرند. اعضای شوراهای شهرها باید با آسیب شناسی ناکامی‌های اعضای قبلی تجربیات غلط و تصمیمات نسنجیده گذشته را تکرار نکنند.

این مسئول در ادامه با بیان این مطلب که مصوبات شوراها نباید منافاتی با روح قانون داشته باشد، این نکته را به منتخبین شوراهای شهرهای استان البرز یادآور شد: مصوبات شوراها الزام قانونی بالایی دارد، از این روی اعضای شوراها در تصویب و ارائه مصوبات اجرایی باید دقت نظر بیشتری از خود نشان دهند.

اصغرعربیان در ادامه با اشاره به طرح آمایش سرزمینی استان البرز از منتخابان شوراها خواست تا ضمن کمک به سرانجام رسیدن این طرح، برنامه‌ها و مصوبات خود را، در راستای اجرای این طرح، همسو کنند.

 

مسائل کلان و مهم زندگی شهری در اولویت تصمیم گیری‌ها قرار بگیرد

وی در ادامه با در خواست از منتخبین مردم در شوراها، به منظور اولویت قرار دادن مسائل کلان و مهم زندگی شهری در تصمیم‌گیری های خود بیان داشت: شوراها باید امنیت، محافظت از فضا و حفظ تراکم شهری، توجه به استاندارد سازی و توسعه سرانه‌های فضای سبز، مباحث نرم افزاری مثل: فرهنگ سازی، آموزش و پرورش و... را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی همچنین بر لزوم هدفمند و کارآمدسازی در تخصیص اعتبار بودجه‌های فرهنگی به جای حیف و میل آن‌ها در برگزاری همایش‌ها و جشن‌هایی که مردم هم قادر به برگزاری آن هستند تاکید کرد.

استاندار البرز در ادامه از اعضای شوراهای شهر خواست تا از اقدامات شخصی و فرد محور پرهیز کنند و تصمیمات خود را با مشورت و تجمیع آرای اعضا اتخاذ کنند.

 

اعضای شوراها، از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و منفعت‌طلبانه در این کمیسیون ماده 100 پرهیز کنند

اصغرعربیان در پایان با گریزی به قانون کمیسون ماده 100 شهرداری‌ها، ضمن بر حذر داشتن اعضای شوراها، از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و منفعت‌طلبانه در این کمیسیون گفت: با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری البرز قرار است کارگروهی جهت گزینش اعضای کمیسیون ماده 100 در استان البرز تشکیل شود، که امیدواریم با فیلترهایی که در این کارگروه جهت گزینش این اعضا ایجاد می‌شود، شاهد حضور افراد متخصص و متعهد و خروجی مناسبی از این کمیسیون‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز