خبرگزاری کار ایران

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

برای نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی خاصی نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۱۲

چه کسی در طول سال کار‌شناسی می‌کند که جامعه و جوان امروز تشنه چه مسایلی است، در حالی که بودجه لازم برای این اقدامات در اصفهان وجود دارد، دستگاه‌های متولی هم زیادند اما به دنبال مخاطب اصلی نیستند و در نتیجه به هدف نمی‌رسند.

ایلنا: مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ۳۴ سال است که بر روی موضوع نشاط اجتماعی برنامه ریزی خاصی نکرده‌ایم و مباحث فرهنگی و مذهبی ما بی‌توجه به ذائقه جوانان، اداره شده که نتیجه آن الگوگیری جوانان از هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، جعفر عسگری در نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی که به مناسبت دهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، با تاکید بر اینکه نشاط باید درونی باشد، افزود: راه سختی در پیش داریم و در این مسیر جدا از مرمت گذشته باید به آینده هم نظر داشته باشیم اما متأسفانه عزم جدی برای پیگیری و برنامه ریزی وجود ندارد.

وی با انتقاد از اینکه مراکز و مؤسسات قرآنی اگرچه فعالیت‌های شاخصی انجام می‌دهند اما انسجام لازم را ندارند، تصریح کرد: این مراکز، آمار و بانک اطلاعاتی یکسانی دارند که ارتباط با گستره جامعه هدف را با مشکل روبرو می‌کند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مراکز قرآنی بسیاری در استان فعالند اما برنامه‌ریزی بلند مدت ندارند و همت شرکت نمایشگاه‌های استان در جمع کردن این مراکز در قالب نمایشگاه قرآن قابل تقدیر است با این حال، رقابت و برنامه ریزی داخلی مؤسسات، کار شرکت نمایشگاه‌ها نیست و آن‌ها خود باید از این فضا استفاده کنند.

عسگری مراکز قرآنی را موظف به بررسی نیازهای قرآنی جوانان و جامعه پیش از نمایشگاه دانست و گفت: چه کسی در طول سال کار‌شناسی می‌کند که جامعه و جوان امروز تشنه چه مسایلی است، در حالی که بودجه لازم برای این اقدامات در اصفهان وجود دارد، دستگاه‌های متولی هم زیادند اما به دنبال مخاطب اصلی نیستند و در نتیجه به هدف نمی‌رسند.

همچنین مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان در این نشست گفت: بخشی از نشاط اجتماعی از طریق پیوند مردم با قرآن شکل می‌گیرد و نمایشگاه قرآن بستر مناسبی برای این امر است.

احمد جمشیدی با تاکید بر اینکه نمایشگاه قرآن نباید فقط برای خرید و تماشا باشد، ادامه داد: این نمایشگاه باید فرهنگ روی آوردن به آموزه‌های قرآنی در راستای تأمل و تدبر را نیز نهادینه کند.

وی وضعیت فرهنگی در مناطق محروم را نگران کننده دانست و گفت: باید با استفاده از فرصتی مانند نمایشگاه، آموزه‌های دینی را تقویت کرد، به عنوان مثال می‌توان از طریق این نمایشگاه، فرهنگ اهدای قرآن‌های اضافی خانه‌ها به مناطق محروم را توسعه داد.

مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان نیز یادآور شد: ۹ سال متوالی است که نمایشگاه قرآن به صورت رایگان در اصفهان برپا شده است تا مردم به سمت و سوی مباحث قرآنی تشویق شوند.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده ۳۰۰ شرکت کننده حقیقی و حقوقی رامتقاضی شرکت در این دوره از نمایشگاه اعلام کرد و افزود: انتشاراتی که در نمایشگاه امسال حضور می‌یابند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد ممیزی شده و بنا به رهنمود آیت ا... العظمی مظاهری تلاش شده است نمایشگاه قرآن، هر چه خدایی‌تر برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز