خبرگزاری کار ایران

در قطعه ای با ظرفیت ۵۰۰ نفر؛

اهداکنندگان عضو در باغ رضوان اصفهان رایگان دفن می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۹

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان از دفن رایگان اهداء كنندگان عضو در قطعه احیاگران باغ رضوان خبر داد و گفت: این قطعه ظرفیت دفن پانصد نفر را دارد که تاكنون ۵ نفر در آن به خاک سپرده شده‌اند.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان از دفن رایگان اهداء كنندگان عضو در قطعه احیاگران باغ رضوان خبر داد و گفت: این قطعه ظرفیت دفن پانصد نفر را دارد که تاكنون ۵ نفر در آن به خاک سپرده شده‌اند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجتبی كاظمی با اشاره به تصویب لایحه دفن رایگان متوفیان مرگ مغزی كه نسبت به اهدای عضو آن‌ها به بیماران اقدام شده است، حدود دو سال پیش در شورای شهر اصفهان، افزود: اجرای این لایحه هنوز ادامه دارد و بر اساس آن، متوفیان با تایید دانشگاه علوم پزشكی در بلوكی از قطعه ۶۱ باغ رضوان با عنوان قطعه احیاگران به صورت رایگان دفن خواهند شد.

به گفته وی سالانه هزینه زیادی صرف دفن رایگان در باغ رضوان می‌شود كه این امر شامل افراد فوت شده تحت پوشش كمیته امداد، بهزیستی، سالمندان، اموات مجهول الهویه، افراد فوت شده معرفی شده توسط ارگان‌های حمایتی خاص، فوت شدگانی كه اهدا عضو داشته اند و افراد بی‌بضاعت است.

 

سکته قلبی و مغزی شایع‌ترین علل مرگ و میر

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان همچنین سکته قلبی و مغزی را شایع ترین علت مرگ اصفهانی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: بعد از سکته قلبی و مغزی، سرطان‌ها بیشترین عامل مرگ شهروندانی اصفهانی است، در سال گذشته قریب به ۵ هزار نفر از شهروندان اصفهانی فوت کردند که ۶۰ درصد این تعداد مرد و ۴۰ درصد زن بوده است.

کاظمی یادآور شد: در سال گذشته کمترین سن افرادی که در باغ رضوان دفن شدند نوزاد بدو تولد و بیشترین سن ۱۲۰ سال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز