خبرگزاری کار ایران

تمدید تعطیلی سفارتخانه‌های آمریكا تا شنبه آینده

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۷۵

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، این اقدام به دلایل امنیتی و نیز به دلیل تعطیلات عید فطر در پایان ماه رمضان صورت می‌گیرد.

آمریکا اعلام کرده است که ۱۹ سفارتخانه و کنسولگری‌ این کشور در شماری از کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا همچنان تا شنبه آینده تعطیل خواهند بود.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، این اقدام به دلایل امنیتی و نیز به دلیل تعطیلات عید فطر در پایان ماه رمضان صورت می‌گیرد.
پیش از این آمریکا بیش از ۲۰ سفارتخانه و کنسولگری‌ خود را در روز یکشنبه (چهارم ماه آگوست) تعطیل کرده بود.
اما بر اساس تصمیم جدید، ۱۹ سفارتخانه و کنسولگری از جمله در ابوظبی، امان، قاهره، ریاض، ظهران، جده، دوحه، دوبی، کویت، منامه، مسقط، صنعا و طرابلس تا شنبه (۱۰ آگوست) بسته خواهند بود.
این در حالی است که ۹ مرکز دیپلماتیک آمریکا از جمله در کابل، مزارشریف، هرات، اربیل، بغداد و بصره از امروز – دوشنبه - فعالیت خود را از سر می‌گیرند.
دولت آمریکا اعلام کرده است که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد که شبکه القاعده و هم‌پیمانانش احتمالا قصد انجام حملاتی علیه اهداف غربی را دارند.
انگلیس، آلمان و فرانسه هم سفارتخانه‌های خود را در صنعا، پایتخت یمن برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل کرده‌اند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه انگلیس، شماری از کارکنان سفارت این کشور در صنعا هم این شهر را ترک کرده‌اند.
«رابین سیمکاکس» از کار‌شناسان مجمع «هانری جکسون» که تهدیدهای القاعده را زیر نظر دارد، گفته است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا مکالماتی را شنود کرده‌اند که در آن رهبران ارشد القاعده در باره طراحی عملیاتی علیه یک سفارتخانه گفت‌وگو می‌کردند.
به گفته این کار‌شناس، مشخص نیست که این طرح قرار است علیه چه سفارتخانه‌ای عملی شود، اما با توجه به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در روزهای اخیر به مناطقی در یمن و همچنین فعال بودن القاعده در این کشور، یمن از جمله کشورهایی است که احتمال وقوع حملات تروریستی در آن زیاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز