خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی سازمان ملل امروز درباره ارتقای وضعیت فلسطین رای‌گیری می‌كند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۷

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز درخواست فلسطینی‌ها برای ارتقای عضویت از ناظر دائم به یک ناظر غیرعضو را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه می‌دهد.

درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای ارتقای جایگاه فلسطین به کشور ناظر غیرعضو امروز ـ پنجشنبه ـ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز درخواست فلسطینی‌ها برای ارتقای عضویت از ناظر دائم به یک ناظر غیرعضو را به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه می‌دهد.

ارتقای جایگاه فلسطینی‌ها در سازمان ملل، این امکان را به آنها می‌دهد تا در نشست‌ها و جلسات مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده و موقعیت خود را برای پیوستن به نهادهای این سازمان و دیوان بین‌المللی کیفری بهبود دهند.

آمریكا و رژیم صهیونیستی با این اقدام تشكیلات خودگردان فلسطین به شدت مخالف بوده و فرانسه، نروژ، دانمارک و اسپانیا تاكید كرده‌اند كه از این اقدام حمایت خواهند كرد.

مقام‌های انگلیس نیز اعلام كرده‌اند كه به طور مشروط از ارتقای وضعیت فلسطینی‌ها حمایت می‌كنند.

فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی درخواست خود را برای پیوستن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو مستقل ارائه کردند، ولی به دلیل عدم حمایت‌های لازم به ویژه مخالفت‌های آمریکا به نتیجه نرسیدند.

برای ارتقای وضعیت فلسطین، دو سوم آرای ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز