خبرگزاری کار ایران

تغییر کفاشیان و کی‌روش چیزی را عوض نمی‌کند؛

مظلومی: می‌ترسم شوالیه استقلالی گردنم را بزند!

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۷

سرمربی تیم ملی در ساعات منتهی به بازی با ازبکستان تمرکزش روی تیم نبوده و فقط به دنبال دریافت مطالبات خود بوده. این چیزی جز گروکشی نمی‌تواند باشد.

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه چک‌های 100 میلیون تومانی باشگاه استقلال به او 9 ماه است پاس نمی‌شود گفت: می‌ترسم مدیرعامل این باشگاه که اخیرا شوالیه‌هم شده با شمشیرش گردنم را بزند!.

پرویز مظلومی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با انتخابات بهترین های فوتبال آسیا و کاندیدا شدن فوتبال ایران در شش بخش این انتخابات گفت: این که گفته می‌شود فوتبال ما با توجه به عملکردش نباید این تعداد کاندیدا در لیست بهترین‌های آسیا داشته باشد را قبول ندارم و فکرهم نمی‌کنم از روی رابطه این اتفاق افتاده باشد. AFC همیشه برای قوانین و انتخابات خود ضابطه‌هایی دارد که با تکیه بر آنها رای به هر چیزی می‌دهد لذا اینکه گفته شود همه جهات برای انتخاب کاندیداهای بهترین‌های آسیا را در نظر نگرفته صحیح نیست.

وی افزود: فوتبال ما در یک سال گذشته در رده‌های پایه عملکرد بدی نداشته ضمن‌آنکه تیم ملی بزرگسالانمان هم هنوز از صعود به جام جهانی باز نمانده است. در رابطه با انتخاب علی کریمی به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازیکن آسیا هم من معتقدم AFC باتوجه به عملکرد این بازیکن در سال گذشته وی را در لیست خود قرار داده و ربطی به عملکرد کریمی درسال جاری ندارد.

مظلومی تصریح کرد: علاوه بر این ها علیرضا فغانی هم انصافا در طول سال های اخیر عملکرد بسیار خوبی در داوری داشته و فوتسال ما هم همواره یکی از بهترین های آسیا بوده است. مطمئن باشید برعکس فوتبال ما که برخی انتخاب ها و تصمیماتش به صورت رابطه ای اتفاق می افتد AFC همواره ضوابط رادرنظر می گیرد.

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا علی کریمی شانس انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال آْسیا را دارد، گفت: کریمی بازیکن بالیاقتی است که در آسیا نگاه بسیار خوبی به بازی او وجود دارداما فکر می‌کنم شانس بازیکن کره‌ای برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا بیشتر است.

وی در رابطه با واکنش‌های منفی به حضور علی کریمی در لیست بهترین‌های آسیا اظهارکرد: جای تاسف است که خانواده فوتبال ما به جای خوشحالی از این اتفاق سعی در تخریب او دارند. متاسفانه به نظر می‌رسد علی رغم نگاه بسیار خوبی که فوتبال آسیا به ایران دارد ما خودمان را قبول نداریم.

مظلومی در ادامه به شرایط فوتبال ملی و اتفاقات اطراف این تیم برای صعود به جام جهانی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسداز یک و نیم سال گذشته که کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران آمده یکسری اشکالاتی در سیستم فدراسیون فوتبال و تیم ملی بوده که باید جلوی آن گرفته شود. متاسفانه مدیران ارشد فوتبال ما از بدو ورود این مربی تمامی اختیارات خود را در اختیار او قرار دادند و بدون اینکه نظارتی بر عملکرد او داشته باشند همه چیز را به حال خود رها کردند.

وی افزود: خود من زمانی که در عمان مربی گری می‌کردم تحت هیچ شرایطی نمی توانستم رئیس فدراسیون این کشور را ببینم. این که رئیس فدراسیون کشوری مثل عمان را تا این حد سخت می توان پیدا کرد دلیل بر بزرگی او نیست بلکه نشان از اهمیت جایگاه و پست مدیریتی او دارد. متاسفانه برخلاف روسای فدراسیون همه کشورها کفاشیان تمام اختیارات خود را به کی‌روش داده و او هر کاری که به نظر خودش صحیح است انجام می‌دهد.

سرمربی سابق استقلال افزود: در زمانی که سرمربی استقلال بودم ضربات زیادی به خاطر برنامه‌های تیم ملی خوردم اما همیشه سعی کردیم نگاه تعاملی به این قضیه داشته باشیم. البته هرگاه انتقادی می‌کردیم همه فکر می‌کردند ما بخاطر منافع خودمان است که به تصمیمات عجیب کی‌روش اعتراض می‌کنیم در حالی که این‌گونه نبود. متاسفانه آقایان با وقفه‌های پیاپی در لیگ برتر حساسیت این رقابت‌ها را از بین بردند و همه باشگاه‌ها را به روزمرگی انداختند.مطمئنا ما زمانی می‌توانیم یک تیم ملی خوب داشته باشیم که باشگاه‌های شاداب و آماده‌ای داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه کی‌روش بایدوقت بگیرد تا کفاشیان را ببیند، افزود: ما کشور بزرگی هستیم و آسیا روی فوتبال ما حساب می‌کند. چرا زمانی که عباس ترابیان از سرپرستی تیم ملی کنار گذاشته شد کسی را جایگزین او نکردیم. درهمه جای دنیا وقتی یک مربی خارجی به خدمت گرفته می‌شود چند مربی وطنی هم در کنار او فعالیت می‌کنند اما چرا در فوتبال ایران با آمدن کی‌روش یک مربی وطنی که فوتبال ایران رابه خوبی بشناسد در کنار او قرار گرفته نشد.

مظلومی ادامه داد: آقایان بعد از گذشت یک و نیم سال هنوز نمی‌دانند فوتبال ملی ما یک فوتبال احساسی است و به احساسات بازیکنان توجه کنند. تیم‌های ملی ما همیشه شب‌های پیش از بازی‌های مهم دعای فرج و دعای توسل می‌خوانند اما مطمئن باشید که اکنون مربیان خارجی فوتبال ما این موضوعات را درک نمی‌کنند.

سرمربی سابق تیم ملی (ب) در ادامه در پاسخ به این سوال که راهکار کنونی برای تغییر شرایط چیست، گفت: اکنون همه چیز برای تیم ملی فوتبال ما به اما و اگر کشیده و به نظر من نه تغییر کی‌روش و نه تغییر کفاشیان هیچ چیز را تغییر نمی‌دهد. ما راه را از ابتدا اشتباه رفته‌ایم و اکنون هم استیضاح و برکناری سرمربی تیم ملی دردی از فوتبال ما دوا نخواهد کرد. بهترین کار دراین شرایط این است که کی‌روش و کفاشیان رفتار خود را عوض کرده و مثل همه جای دنیا رفتار کنند.

وی همچنین بااشاره به یکی از اتفاقات تاسف بار پیش از بازی با ازبکستان گفت: من شنیده‌ام همه مسئولین فدراسیون فوتبال تا سه ساعت قبل از بازی باازبکستان در تکاپو برای تامین دلار قرارداد کی‌روش و همکارانش بوده‌اند. این یعنی این که سرمربی تیم ملی در ساعات منتهی به بازی با ازبکستان تمرکزش روی تیم نبوده و فقط به دنبال دریافت مطالبات خود بوده. این چیزی جز گروکشی نمی‌تواند باشد.

مظلومی همچنین در رابطه با شانس صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: فوتبال ما به اما و اگر عادت کرده است. ما اگر در گذشته برنامه حرفه‌ای می‌داشتیم به راحتی از این گروه آسان به جام جهانی صعود می‌کردیم. اکنون دیگر سرنوشت در دست ما نیست و این تیم‌های دیگر هستند که سرنوشت ما را رقم خواهند زد. من امیدوارم تیم ملی ما به جام جهانی صعود کنند چرا که درغیر این صورت سرخوردگی بزرگی مردم ما را فرا خواهد گرفت.البته همیشه اعلام کرده‌ام صعود به جام جهانی نباید برای ما یک آرزو باشد.

سرمربی سابق استقلال با اشاره به عنوان جدید علی فتح اله زاده گفت: آنطور که من شنیده‌ام وی عنوان شوالیه گرفته و من برای او آرزوی موفقیت می کنم. حتما لیاقت این عنوان را داشته است.

وی همچنین در رابطه با مطالبات خود از باشگاه استقلال هم گفت: من 300 میلیون تومان از باشگاه استقلال طلب دارم که طی سه چک صد میلیون تومانی قرار بود پرداخت شود اما بیش از 9 ماه از تاریخ این چک‌ها گذشته و پولی در حساب باشگاه استقلال نیست که آنها را نقد کنم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره‌ای با مدیرعامل باشگاه استقلال برای دریافت مطالبات خود نداشته به مزاح گفت: ما در شرایط عادی از فتح‌اله زاده می‌ترسیم و اکنون که لقب شوالیه هم گرفته از ترس اینکه با شمشیرش گردن ما را نزند قطعا سراغ او نخواهم رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز