خبرگزاری کار ایران

عبدالله موحد:

تصور برگزاری المپیک بدون کشتی غیر قابل باور است

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۳۳

کشتی گیر اگر نتواند 9 دقیقه مبارزه کند نمی تواند قهرمان بزرگی هم باشد که خوشبختانه کشتی گیران ایرانی هم فنون بالایی دارند و هم توان مبارزاتی 9 دقیقه ای در وجود آن ها نهفته است.

عبدالله موحد گفت: پیشنهاد حذف کشتی از بازی های المپیک یک تصمیم عجولانه و غیر کارشناسی شده است و به اعتقاد من تصور برگزاری بازی های المپیک بدون کشتی تصوری دور از ذهن و غیر قابل باور است.

به گزارش ایلنا، دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک در ادامه مطلب فوق افزود: کسانی که چنین پیشنهادی را مطرح کرده اند اطلاع دقیقی از کشتی ندارند چرا که کشتی در المپیک یونان باستان جزو اولین رشته های ورزشی بوده است. در ثانی کشتی در بیشتر کشورهای بزرگ با فرهنگ و تاریخ و آداب و سنن مردم گره خورده و اگر فیلا و کشورهای صاحب نام کشتی به توانند به خوبی از این رشته ورزشی دفاع کنند به هیچ عنوان نمی توانند کشتی را از المپیک کنار بگذارند.

عبدالله موحد در دیدار با حجت الله خطیب رییس فدراسیون کشتی نیز افزود: از طرفی باید قبول کنیم که قوانین فعلی تا حد زیادی جذابیت را از کشتی گرفته و ایران به همراه روسیه، ترکیه،آمریکاو با محوریت فیلا باید با یک جمع بندی نهایی و گنجاندن فنون ناب کشتی در مسابقات، بر جذابیت آن بیفزایند.

موحد اضافه کرد: به اعتقاد من بهترین شیوه برای مسابقات کشتی همان 3 زمان سه دقیقه ای است و قوانینی مثل هل دادن باید از کشتی حذف شود و یا شیوه امتیاز دهی از طریق کلینج برداشته شود تا کشتی گیر فن اجرا کند نه این که متکی به قرعه کلینج باشد.

قهرمان بزرگ ایران و جهان افزود: زمان ما اگر کشتی گیری با هل دادن حریف خود را از تشک بیرون می کرد امتیاز منفی به وی تعلق می گرفت اما اکنون نمره مثبت می دهند و این در حالی است که در یک زمان 3 دقیقه ای کشتی گیر فرصت اجرای فن ندارد چرا که فقط یک دقیقه طول می کشد تا دو کشتی گیر یکدیگر را محک بزنند و در یک دقیقه باقیمانده نیز فرصتی برای اجرای فن نمی ماند. بنابراین بهترین روش در گام اول همان برگزاری مسابقات در 3 وقت 3 دقیقه ای است.

وی گفت: کشتی گیر اگر نتواند 9 دقیقه مبارزه کند نمی تواند قهرمان بزرگی هم باشد که خوشبختانه کشتی گیران ایرانی هم فنون بالایی دارند و هم توان مبارزاتی 9 دقیقه ای در وجود آن ها نهفته است.

وی در پایان با قدردانی از تلاش های فدراسیون برای موفقیت های اخیر به خصوص موفقیت بزرگ در المپیک گفت: کشتی برای قهرمانی نیاز به بودجه های خوبی دارد ولی متاسفانه از همان ابتدا به این امرا توجه خاصی نمی شد و امیدوارم قهرمانان و کشتی گیران ما بیش از این مورد توجه واقع شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز