خبرگزاری کار ایران

بحث حذف کشتی همواره مطرح بود؛

رنگرز: فیلا ابزارهای لازم برای تغییر تصمیم IOC را دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۳

فدراسیون کشتی برای اعتراض به این مطلب ظرفیت‌های محدودی دارد. باید کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی به صورت جدی مطلب را پیگیری کنند.

نائب رئیس فدارسیون کشتی گفت: بحث حذف کشتی از مسابقات المپیک در چند سال گذشته همواره مطرح بوده و تا امروز به مرحله عمل نکشیده است.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص حذف ورزش کشتی از بازی‌های المپیک 2020 عنوان داشت: این بحث در چند سال گذشته مطرح بوده و تا امروز به مرحله عمل نکشیده، این تصمیم باید در مجمع عمومی کمیته بین‌المللی المپیک که سال 92 به میزبانی آرژانتین برگزار می‌شود، مصوب شود.

وی افزود: در طول سالیان گذشته تغییرات خوبی در جهت افزایش جذابیت کشتی با تغییر قوانین صورت گرفته که با توجه به تصمیم اخیر کمیته بین‌المللی المپیک، نتوانسته رضایت آن نهاد را جلب کند. زمان خوبی پیش‌رو است تا فیلا و کشورهایی که کشتی در آنها جایگاه خاصی دارد یا این ورزش برای آنها اهمیت دارد به مخالفت با این تصمیم بپردازند.

رنگرز ادامه داد: معتقدم فیلا ابزارهای قوی خود را برای تغییر روند در پیش گرفته شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک در اختیار دارد. پیش‌بینی این مطلب که نتیجه کار چه می‌شود، سخت است. حذف ورزش کشتی به خاطر تعداد و تنوع مدال‌ها از بازی‌های المپیک به نفع ایران و کشورهایی که در این ورزش صاحب نام هستند، نیست. چنانچه این اتفاق بیافتد به مرور کیفیت کشتی افت کرده و این ورزش به نابودی کشیده خواهد شد.

نائب رئیس فدارسیون معتقد است: فدراسیون کشتی برای اعتراض به این مطلب ظرفیت‌های محدودی دارد. باید کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی به صورت جدی مطلب را پیگیری کنند.

مشاور وزیر ورزش در مورد اساسنامه اصلاحی ارسالی به فیلا و نتیجه کار تصریح کرد: روز 25 ماه جاری جلسه‌ای در تایلند برگزار و اساسنامه ارسالی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کار مراحل طولانی خود را دارد و به محض ابلاغ توسط فیلا در مجمع وزارت ورزش بررسی و مصوب خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز