خبرگزاری کار ایران

دوران محرومیت، دوران بازسازی ما بود؛

آقا کوچکی: بسکتبال با ویلچر ایران از پدیده های دنیا خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۵۹

دوران محرومیت برای ما، دوران بازسازی بود و با برنامه‌ریزی‌های انجمن و حمایت‌هایی که از سوی فدراسیون وجود داشت، این رشته فعال و پویا باقی ماند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر درخصوص اقدامات انجام شده برای این رشته و نیز برنامه‌های مورد نظر برای آینده توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، عباس آقاکوچکی صبح امروز در نشست خبری در خصوص محرومیت ایران گفت: این اتفاق در جریان رقابت‌های پارالمپیک  2008 پکن افتاد و به موجب آن ایران از کلیه فعالیت‌های بین المللی محروم شد. این محرومیت تا پایان سال 2013 در نظر گرفته شده بود که با توجه به فعالیت های انجام گرفته در کشور این محرومیت 11 ماه زودتر، یعنی اوایل سال 2013 پایان یافت.

وی درمورد فعالیت‌های انجام گرفته در دوران محرومیت خاطرنشان کرد: در زمان محرومیت، راسخ و قوی به حرکت خود ادامه دادیم که نحوه حضور ما در مسابقات پیش رو، مدعای این مطلب است و به امید خدا از پدیده‌های بسکتبال با ویلچر دنیا خواهیم بود.

آقاکوچکی ادامه داد: دوران محرومیت برای ما، دوران بازسازی بود و با برنامه ریزی‌های انجمن و حمایت‌هایی که از سوی فدراسیون وجود داشت، این رشته فعال و پویا باقی ماند و موجب شد تا به صورت پایه و اصولی روی این رشته کار کنیم. برگزاری جشنواره بسکتبال با ویلچر در سال 89، حضور تیم ملی به جهت مشاهده رقابت‌های بسکتبال با ویلچر مسابقات پارآسیایی گوانگجو، فعال بودن لیگ در سه دسته برتر، یک و دو، برگزاری رقابت های قهرمانی کشور، همه مدعای این مطلب است که در طول دوران محرومیت ایران، بسکتبال با ویلچر در داخل کشور فعال بوده و هر سال از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت می‌کند. ضمن اینکه با برگزاری برنامه هایی چون مسابقات بسکتبال با ویلچر 3 نفره، مسابقات مهارتهای فردی و اقداماتی از این دست، سعی بر ایجاد انگیزه و حفظ نشاط در بین بازیکنان داشته ایم.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر پیرامون وضعیت تیم ملی اذعان داشت: در حال حاضر تیم ملی در 4 رده فعال است؛ تیم ملی الف، تیم ملی ب، تیم ملی امید و تیم ملی زیر 19 سال. تیم ملی الف برای حضور در رقابت های انتخابی منطقه که در کره جنوبی برگزار می شود کسب آمادگی می کند و تیم ملی ب نیز به عنوان پشتیبان تیم الف حضور دارد، تیم امید نیز برای رقابت های پارالمپیک 2016 برزیل آماده می‌شود و تیم زیر 19 سال نیز برای مسابقات جهانی 2018 مهارت‌های لازم را کسب می کنند.

وی در مورد نحوه انتخاب ملی پوشان افزود: در جریان مسابقات قهرمانی کشور، 40 بازیکن شناسایی شدند و برنامه ریزی های لازم برای تیم بزرگسالان انجام شد. درخصوص تیم جوانان نیز با برگزاری اولین جشنواره استعداد یابی جوانان و نوجوانان دارای معلولیت، 34 ورزشکار برای حضور در تیم های زیر 23 سال و زیر 19 سال تحت نظر انجمن بسکتبال با ویلچر قرار گرفتند. در حال حاضر نیز تمام بازیکنان دارای شناسنامه ورزشی هستند و برنامه ریزی برای آنها تا سال 2018 انجام گرفته است.

آقاکوچکی درخصوص رویدادهای برون مرزی پیش رو گفت: تیم ملی زیر 23 سال که در حال حاضر در سومین مرحله اردو آماده سازی به سر می برد، خردادماه سال آینده در مسابقات انتخابی جهان در کشور تایلند شرکت می کند که در صورت صعود، به مسابقات جهانی ترکیه که شهریور ماه 92 برگزار می شود، راه می‌یابد. پس از آن، اوایل آبان ماه رقابت های پارآسیایی جوانان مالزی را نیز پیش رو داریم. در رده سنی بزرگسالان نیز سال آینده در مسابقات کره جنوبی شرکت خواهیم کرد.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر اصلی‌ترین رقیب ایران در سطح آسیا و اقیانوسیه را تیم استرالیا معرفی کرد و گفت: استرالیا در میان 4 تیم برتر دنیا قرار دارد و دیگر رقبای اصلی ما در سطح منطقه ژاپن و کره جنوبی هستند. در سطح جهانی نیز تیم های کانادا، انگلستان و آمریکا در زمره قدرت‌های جهانی این رشته محسوب می شوند.

وی ادامه اداد: محرومیت ایران باعث نشده که از سطح حریفان غافل بمانیم و شرایط تیم های رقیب به صورت مرتب رصد می شود. البته به دلیل دور ماندن از میادین بین المللی، در نظر داریم تا با حضور در دیدارهای تدارکاتی بین اللملی به ویژه درکشور ترکیه، این خلا را جبران کنیم.

آقاکوچکی به یکسان بودن قوانین بسکتبال و بسکتبال با ویلچر اشاره کرد و گفت: تفاوت‌های جزیی در این دو رشته وجود دارد. به عنوان مثال در بسکبال با ویلچر دبل نداریم ضمن اینکه رشته بسکتبال قانون جمبال نوبتی را از بسکتبال با ویلچر الگوبرداری کرد که این نشان از جایگاه این رشته در دنیا دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، از جوانترین تیم‌های ملی دنیا محسوب می‌شود و با توجه به فعالیت‌های دوران محرومیت و پویایی این رشته در داخل و نیز شناختی که از خودمان داریم، امیدواریم در اولین حضورمان در عرصه بین المللی بتوانیم به عنوان یک پدیده بدرخشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز