خبرگزاری کار ایران

مکارم شیرازی؛ برگزاری همایش تجلیل از نشریه مکتب اسلام را پسندیده‌ توصیف كرد

کد خبر : ۲۹۱۲۱

مکارم شیرازی؛ حمایت‌های حضرت آیت الله بروجردی را در ماندگاری این نشریه بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد ساواک از فعالیت این نشریه جلوگیری می‌کرد که با حمایت و سفارش حضرت آیت الله بروجردی رفع توقیف صورت می‌گرفت.

ایلنا: آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نظر دارد تا از نیم قرن انتشار نشریه مکتب اسلام تجلیل به عمل آورد، فکری بسیار خوب و پسندیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به همراه دیگر اعضای کمیته برگزاری همایش تجلیل از نشریه مکتب اسلام عصر روز گذشته با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
در ابتدای این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درخصوص برگزاری این همایش گفت: با توجه به گذشت بیش از نیم قرن از انتشار نشریه مکتب اسلام و نگاه ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قدردانی از زحمات دست اندرکاران این نشریه، برگزاری همایش را در دستور کار خود قرار دادیم.
اسماعیلی طبا به جایگاه این نشریه در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این نشریه با پرداختن به ابعاد مختلف، یکی از معدود نشریاتی بود که حلقه وصلی با متدینین کشور به شمار می‌رفت.
وی به برگزاری چندین جلسه هماهنگی بین اعضای کمیته این همایش اشاره کرد و افزود: در این جلسات مقرر شد که این همایش را اسفندماه سال جاری با هدف بزرگداشت و تجلیل از بنیانگذاران این نشریه، مخاطبان فعال و همچنین کسانی که این نشریه را در سراسر کشور توزیع می‌کردند، برگزار نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این همایش، گفت: درنظر داریم نمایشگاهی از آرشیو این نشریه از ابتدا تا به اکنون، اسناد و نامه‌های مخاطبان به این نشریه را در حاشیه این همایش در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.
وی همچنین افزود: تهیه نرم افزاری از آرشیو نشریه مکتب اسلام نیز در دستور کار است تا دسترسی به تمام نشریات منتشر شده برای علاقمندان آسان شود.
اسماعیلی طبا به فراخوان مقالات و خاطرات درخصوص این نشریه اشاره کرد و ابراز داشت: با این فراخوان که بزودی اعلام خواهد شد، بانک جامعی از مقالات و خاطرات از سراسر کشور جمع آوری و در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید و از برگزیدگان نیز در این همایش تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی رونمایی از تمبر یادبود این نشریه را نیز از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان کرد.
در ادامه این دیدار، مکارم شیرازی ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دیگر دست اندرکاران برگزاری این همایش، گفت: این نشریه تا به حال مظلوم واقع شده بود لذا برگزاری این همایش امری ضرری و پسندیده به شماره می‌رود.
این مرجع تقلید در ادامه به ویژگی‌های نشریه مکتب اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: این نشریه تنها چراغی بود که درخصوص نشریات دینی در زمان طاغوت روشن ماند.
وی دلیل استقبال مخاطبان آن زمان از این نشریه را هیئت تحریریه‌ای متشکل از شخصیت‌های خاص از جمله مرحوم علامه طباطبایی و آیات عظام سبحانی، نوری همدانی، تبریزی و همچنین شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی و... دانست.
وی نشریه مکتب اسلام را در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار مؤثر دانست و افزود: این نشریه با چاپ مطالب خاص و تربیت سرباز انقلابی در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت.
مکارم شیرازی؛ حمایت‌های حضرت آیت الله بروجردی را در ماندگاری این نشریه بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد ساواک از فعالیت این نشریه جلوگیری می‌کرد که با حمایت و سفارش حضرت آیت الله بروجردی رفع توقیف صورت می‌گرفت.
وی پرورش شخصیت‌های علمی از جمله محمود حکیمی را از دیگر ویژگی‌های خاص نشریه مکتب اسلام عنوان کرد.
استاد درس خارج حوزه علمیه، نقش و آثار نشریه مکتب اسلام را منحصر به فرد دانست و گفت: به عقیده بنده نقش این نشریه در تاریخ تشیع و تاریخ انقلاب ماندگار بوده و خواهد بود.
وی در پایان آشنا کردن نسل امروز با این نشریه و نقش آن را ضروری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز