خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بیان کرد:

توقع نداریم که وضعیت کاغذ در کوتاه مدت اصلاح شود

کد خبر : ۹۸۷۱۱

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پایین بودن شمارگان کتاب،معافیت مالیاتی کتابفروشان،باید در دولت یازدهم مورد توجه قرار بگیرد.

  ایلنا:نادرقدیانی نماینده ناشران در دیدار با علی جنتی درباره کاغذ>نماشگاه کتاب،خرید کتاب صحبت کرد اما درباره ممیزی سکوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نادر قدیانی درمراسم دیدار اهالی فرهنگ و هنر درباره مشکلات صنعت نشر کشور گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پایین بودن شمارگان کتاب با وجود عناوین قابل قبول و مساله حفظ نیروی انسانی متخصص خلاق و متعهد مانند نویسندگان، ناشران، تصویرگران و ویراستاران کتاب که به دلیل اقتصاد ضعیف صنعت نشر در حال خروج از این میدان هستند مهم‌ترین مشکلات صنعت نشر کشور است.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در ادامه افزود: امیدواریم با حضور علی جنتی معافیت مالیاتی کتابفروشان که اکنون در آخرین مرحله کاری خود قرار دارد پس از سال‌ها انتظار به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ کتابفروشی در سطح تهران داریم، اظهار کرد: امروز باید طرح معافیت مالیاتی کتابفروشان نهایی و ابلاغ شود چرا که این طرح باعث شکوفایی، رشد و تاسیس پی در پی کتابفروشی‌های بزرگ و زنجیره‌ای متناسب باشان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قدیانی با اشاره به مشکلات کاغذ در سالهای گذشته گفت: به هیچ عنوان توقع نداریم که وضعیت کاغذ در کوتاه مدت به وضعیت پیش بازگردد اما توقع این است که ثبات نسبی در بازار کاغذ ایجاد شود.

وی افزود: باید به ناشرلن سهمیه ارزی تخصیص داده شود و امیدواریم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه ارزی ویژه‌ای برای ناشران تخصیص داده شود و مشکل ورود انواع کاغذ شامل تحریر و گلاسه نیز حل شود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای ورود انواع کاغذ از قوانین دست‌ و پاگیر خودداری شود تا تاجران بتوانند به راحتی انواع کاغذ را وارد کشور کنند.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به عمر ۲۶ ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه اکنون به یک حرکت ملی و خودجوش تبدیل شده و استقبال از آن بی‌نظیر است اما برای مکان فعلی آن باید فکری اساسی کرد.

قدیانی همچنین گفت: اگر چه مکان فعلی از نظر دسترسی و موقعیت جغرافیایی محل مناسبی به حساب می‌آید اما با وجود ساخت و ساز‌های موقت و عدم ایمنی مشکل اصلی مصلی است.

وی پیشنهاد داد: نمایندگانی از تشکل‌های صنعت نشر در شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشته باشند و بدانند تشکل‌هایی از صنعت نشر به ویژه اتحادیه ناشران تهران به کیفیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کمک خواهد کرد.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به حضور نمایندگانی از جامعه ناشران در هیات خرید کتاب در دوره‌های گذشته گفت: در هیات‌های خرید کتاب همیشه نمایندگانی از ناشران شرکت داشتند که در سال‌های اخیر این مشارکت مورد کم مهری واقع شده و تقاضا داریم که در هیات خرید نیز نماینده‌ای از ناشران حضور داشته باشند و فعالیت این هیات نیز پررنگ‌تر از گذشته شود.

قدیانی با قدردانی از فعالیت‌های سید محمد حسینی که ارتباط تنگاتنگی با اتحادیه ناشران برقرار کرده بود، گفت: امیدواریم در دوره وزارت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید هم این تعامل‌ها گسترده‌تر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز