خبرگزاری کار ایران

«کبوتر انگلیسی» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۳۱

کبوتر انگلیسی؛ داستان مهاجر ده‌ساله‌ی نیجریه‌ای است که سال 2000 در یكی از مناطق جنوب لندن اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که نویسنده را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و انگیزه‌ای می‌شود برای نوشتن این رمان.

ایلنا: كتاب«كبوتر انگلیسی» در كتاب افق رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ «كبوتر انگلیسی» اثر استفن كلمان با حضور محمد جوادی مترجم اثر و مهدی یزدانی‌خرم روز چهارشنبه 22 خردادماه ساعت 18 تا 20 در کتابفروشی افق رونمایی می‌شود.

كبوتر انگلیسی در سال‌های 2011تا 2013 نامزد 5 جایزه‌ی معتبر از جمله بوكر2011 شده است.

داستان كبوتر انگلیسی برگرفته از ماجرای واقعی دامیلولا تِی‌لور5، مهاجر ده‌ساله‌ی نیجریه‌ای، است که سال 2000 در یكی از مناطق جنوب لندن اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که نویسنده را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و انگیزه‌ای می‌شود برای نوشتن این رمان. داستان از زبان پسری یازده‌ساله روایت می‌شود كه به‌تازگی به انگلیس مهاجرت كرده است و با اتفاقی دلخراش مواجه می‌شود؛ اتفاقی كه برای او تجربه‌ای جالب و در عین حال اندوهناك به‌بار می‌آورد.

با وجود واقعیت تلخ داستان كه بازگوكننده‌ی وضعیت قشر نوجوان در جامعه‌ی امروز انگلستان است، كِلمان داستان را به‌گونه‌ای زیبا در قالب زبان محاوره‌ای نوشته است. او علاوه بر پرداختن به طرح اصلی داستان از زبان هریسون (با نام مخفف هَری در داستان) موضوع مهاجرت، تضاد فرهنگیِ دو كشور غنا و انگلستان، سازگاری با شرایط و قوانین جدید، و روبه‌روشدن با فضای پر از جرم ‌و جنایت جنوب لندن را به‌تصویر می‌كشد.

هری مهاجری غنایی‌الاصل است. دوست نزدیكش به قتل رسیده و او در كنار فقر و خشونتی كه هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌كند، دست به كار می‌شود تا قاتلان را بیابد. هری خودش هم نمی‌داند كه تا چه حد خود و مادرش را به خطر انداخته است.

این رونمایی روز چهارشنبه 22خرداد‌ماه از ساعت 18 تا 20 در محل کتابفروشی افق واقع در خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوچه‌ اسکو برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز