خبرگزاری کار ایران

كارگاه تحلیل محتوا در پژوهش‌های تاریخی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۶

پژوهشكده تاریخ اسلام؛ كارگاه تحلیل محتوا در پژوهش‌های تاریخی(مطالعات اسنادی) از سلسله كارگاه‌های آموزشی گروه روش‌شناسی و تاریخ‌نگاری را برگزار می‌كند.

ایلنا: پژوهشكده تاریخ اسلام؛ كارگاه تحلیل محتوا در پژوهش‌های تاریخی(مطالعات اسنادی) از سلسله كارگاه‌های آموزشی گروه روش‌شناسی و تاریخ‌نگاری توسط احمد گل محمدی را برگزار می‌كند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت کنندگان در این کارگاه، ضمن آشنایی با اصول تحلیل محتوا، از طریق معرفی یک پژوهش موردی، چگونگی کاربست روش تحلیل محتوا در مطالعات اسنادی را می‌آموزند. به عبارتی، در این کارگاه بیان خواهد شد که چگونه می‌توانیم با استفاده از روش تحلیل محتوا برای شناسایی، استخراج و تحلیل داده‌ها و اطلاعات موجود در اسناد تاریخی، روایت‌های تاریخ معتبری بسازیم. باتوجه به اینکه امروزه حجم عظیمی از اسناد معتبر دولتی به اشکال مختلف ساماندهی شده و امکان بهره‌برداری پژوهشی از آنها بیش از پیش فراهم شده است آشنایی با روش‌های پژوهشی مناسب برای استفاده از اینگونه داده‌های ارزشمند اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. به بیان دیگر، از آنجا که در اکثریت قریب به اتفاق موارد، استفاده از اسناد در پژوهش‌های تاریخی در چارچوب روش‌های سنتی صورت می‌گیرد آشنایی با چنین روش‌هایی امکان‌های پژوهشی بیشتری دراختیار دانشجویان تاریخ قرار خواهد داد.

این كارگاه روز چهارشنبه اول خرداد از ساعت 14 تا 19 در محل پژوهشگاه واقع در خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، خیابان رستگاران، كوچه شهروز شرقهی، پلاك 9 برگزار می‌شود.

علاقمندان برای شركت در این كارگاه باید مبلف 15000 تومان به شماره حساب 1- 1388456- 800- 205 بانك پاسارگاد به نام پژوهشكده تاریخ اسلام واریز یا با شماره تلفن 88676861 تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز