خبرگزاری کار ایران

چهل و پنجمین شماره كتاب هفته «نگاه پنجشنبه» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۳

چهل و پنجمین شماره كتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با ویژه‌نامه‌ای برای كتاب و كتابخوانی با عنوان «نقشه گنج» در 140 صفحه روی دكه نشست.

ایلنا: چهل و پنجمین شماره كتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با ویژه‌نامه‌ای برای كتاب و كتابخوانی با عنوان «نقشه گنج» در 140 صفحه روی دكه نشست.

به گزارش ایلنا، در این شماره یادداشت‌ها و گفتارهایی از «نیكی كریمی، خسرو سینایی، امین حیایی، رضا امیرخانی، عباس پژمان، شهیندخت خوارزمی، هدایت الله بهبودی، سعید بیابانكی، محمدحسین جعفریان، سیدعلی شجاعی، مجید جلالی، حسن معجونی، حسین پاكدل و...» به چشم می‌خورد.

در این شماره كه اولین شماره سال 92 نیز هست، علاوه بر ویژه‌نامه كتاب كه به بهانه برگزاری نمایشگاه كتاب تهیه و منتشرشده، ویژه‌نامه طنز هفتگی «كاكتوس» نیز به چشم می‌خورد. چند داستان كوتاه ترجمه و گفتگو با آنا كوئیندلن، نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی نیز در این شماره دیده می‌شود. همچنین معرفی برخی از تازه‌های نشر، گفتگو با تنی چند از نویسندگان و اهالی سینما درباره كتاب در كنار معرفی سه شاعر برجسته جوان در شماره 45 وجود دارد.

در بخشی از گفتگوی این شماره با مدیر انتشارات مروارید درباره تعامل این ناشر قدیمی و شناخته شده با بزرگان ادبیات كشور می‌خوانیم:

« برخورد ناشر و اهل‌قلم برخورد خاصی است و با تمام برخوردهای دیگر متفاوت است. به بعضی از خصوصیات همدیگر پی می‌برند و بعضی محرمانه‌ها در بینشان جریان دارد. یادم هست وقتی خانه اخوان ثالث می‌رفتم و به گفت‌وگو می‌نشستیم، یک‌مرتبه شعری از زیر تشکش بیرون می‌کشید و می‌گفت: این شعر تازه من است اما حالا نمی‌توان آن را چاپ کرد یا وقتی مروارید با یک بحران مالی مواجه شده بود و این قضیه به گوش شاملو رسیده بود، شاملو آمد چک حق‌التألیفش را پس داد و گفت هر وقت اوضاعتان خوب شد، پرداخت کنید. یادم می‌آید عمران صلاحی وقتی می‌خواست برای کنگره جهانی شعر به چین برود، برای خداحافظی پیش من آمد. من به او گفتم: تو سه ماموریت از مروارید داری؛ یکی اینکه نخبه‌های آنجا را گزینش و ترجمه کنی و دیگر اینکه سفرنامه‌ات را بنویسی و سومی‌ اینکه وقتی برمی‌گردی به ما بگویی من یک عمران دیگرم؛ که رفت و خداراشکر عمران چینی نشد.»

همچنین در این شماره غزلی منتشرنشده از امیرحسین مدرس درج شده با عنوان «پناه» كه در ادامه می‌خوانید:

برای من كه دورم از تمام آبشارها

روانه كن سپاهی از تمام غمگسارها

نَمی نمی‌تراود از سبوی روزگار ما

شكسته و نشسته صف به صف ببین خمارها

فلق، طَبَق زخونِ عاشقانِ خسته می‌كشد

درخت نیست، هر كرانه قد كشیده دارها

چرا صدایی از زمین به آسمان نمی‌رسد؟

چرا كسی نمی‌رسد به كشف اضطرارها؟

مرا كه همچو شیشه، بیمِ هر زمان شكستن است

پناه ده، رها مكن میان سنگسارها

جدیدترین شماره هفته‌نامه نگاه «پنجشنبه» با قیمت 4هزار تومان در دكه‌های مطبوعاتی و كتاب‌فروشی‌های معتبر در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز